• یکشنبه / ۹ دی ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403100906390
  • منبع : نمایندگی فارس

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری فارس:

شبکه‌سازی و توجه به تغییرات در آموزش‌های سوادآموزی مدنظر قرار گیرد

شبکه‌سازی و توجه به تغییرات در آموزش‌های سوادآموزی مدنظر قرار گیرد

ایسنا/فارس مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس بر ضرورت شناسایی تغییرات مسائل و توجه به شبکه‌سازی در آموزش‌های سوادآموزی تأکید کرد.

مهدی مؤمن‌زاده امروز، ۹ دی‌ماه در گردهمایی توجیهی یک روزه کارشناسان سوادآموزی سراسر استان فارس اظهار کرد: در دنیای امروز همه چیز به سرعت در حال تغییر است و ما برای آموزش نیازمند الگوهای مناسب هستیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشاغل امروزی با دگرگونی فناوری به زودی از بین خواهند رفت و شغل‌های جدیدی جایگزین می‌شود، افزود: شناسایی تغییرات سریع مسائل، شبکه‌سازی و اقدام موثر از جمله مواردی است که در بحث آموزش‌ها باید به آن توجه کنیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس اظهار کرد: نهضت سوادآموزی یک مدل موفق در حل مشکلات سواد بوده است، لذا اگر از این مدل استفاده کنیم بسیاری از مشکلات مرتفع می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس هم در این گردهمایی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه سوادآموزی اظهار کرد: کار در سوادآموزی بی‌نظیر است چرا که سوادآموزی موجب باز شدن درهای جدید به روی زندگی افراد می‌شود.

فرشید قاسمی با بیان اینکه در زندگی باید معنی و مفهوم کاری که انجام می‌دهیم را بدانیم، افزود: اگر کسی بتواند ارزش کار و اثرگذاری کار خود را متوجه شود، قطعاً آن فعالیت برایش لذت‌بخش است.

وی بیان کرد: گام اول در زندگی درک مفهوم زندگی است و بعد از آن ارتباط است لذا برای برقراری ارتباط باید ابتدا کلماتی را انتخاب کرد البته بیش از ارتباط،  زبان بدن مهم است. بعد از درک چرایی و سپس برقراری  ارتباط، گام سوم تفکر است، تفکر خلاقانه نیاز به آموزش دارد. 

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: درک معنای زندگی، ارتباط و تفکر سه مقوله‌ای است که باید در حوزه سوادآموزی مورد توجه قرار گیرد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس نیز در این گردهمایی اظهار کرد: بیماری، فقر، اعتیاد، سرقت، طلاق، خیانت،  تکدی‌گری، رشوه‌خواری، بیکاری، و ... از جمله موارد آسیب‌های اجتماعی است که ممکن است در هر جامعه ای وجود داشته باشد.

رحیم کامیاب با بیان اینکه در سند تحول بنیادین، نگاه مهارت‌آموزی است بدین معنی که یادگیری باید به رفتار تبدیل شود، گفت: آموزش مهارت‌های اجتماعی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در فرآیند سوادآموزی باید سرلوحه کار قرار گیرد.

وی یادآور شد: امروزه مفهوم سواد در جامعه تغییر کرده است و نهضت سواد آموزی در حال پوست‌اندازی است بنابراین مهارت‌های جزیی زندگی نیز ممکن است شامل با سواد نشود.

رئیس اداره سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز گفت: در تمامی ادارات آموزش و پرورش پست کارشناسی سوادآموزی وجود دارد لذا رؤسای مناطق با به‌کارگیری نیروی متخصص در این پست، سوادآموزی را در اولویت برنامه‌ها قرار دهند.

مرتضی حبیبی ادامه داد: نظارت بر فرآیند آموزش، نحوه انحلال و ابطال کلاس‌ها از مرحله تشکیل تا آزمون‌های پایانی دوره‌های سوادآموزی در اولویت کاری، کارشناسان سوادآموزی قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha