سید محسن حسینی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: هم افزایی و تقویت همکاریهای بین دستگاهی و اجرای طرحهای مشترک با دیگر نهادهای خدمات رسان شهری، توانمندسازی کارکنان شهرداری از طریق آموزشهای عمومی و تخصصی، بهرهگیری از ابزارهای نوین تامین مالی از جمله انتشار اوراق مشارکت و فاینانس، ارائه مشوق های لازم در جهت افزایش سرمایه گذاری با توجه به ظرفیتهای مقرر در آئین نامه ابلاغی ماده (۲) قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری ها از جمله این راهبردها است.
وی راهبردهای دیگر را خرید و استفاده از کالاها و خدمات داخلی با رویکرد حمایت از کار و سرمایه ایرانی، ایمنسازی شهر در مقابل سیل، آتش سوزی و سایر حوادث غیر مترقبه و انسان ساخت، اجرای طرحهای توسعه فضای سبز شهری و مدیریت ، ایجاد ساز و کار لازم برای مقابله و پاسخ به حوادث و تهدیدات نوین شهری، احیا و مرمت بافتهای ارزشمند فرهنگی، تاریخی، بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری و توانمندسازی حاشیه شهرها و سکونتگاه های غیر رسمی با مشارکت سایر دستگاه های اجرایی و مناسب سازی محیط شهری برای معلولان و کم توانان جسمی و حرکتی، سالمندان، بانوان و کودکان و دستیابی به شهرهای دوستدار معلول ، کودک و سالمند و شفافیت عملکرد پاسخگویی عنوان کرد.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان تصریح کرد: اولویتبندی طرحها و پروژه ها با تاکید بر تکمیل طرحهای نیمه تمام، توسعه ورزشهای همگانی ، اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی، توجه به فرهنگ ایرانی سلامی در مدیریت شهری، مدیریت مصرف با تاکید بر اجرای سیاستهای کلی اصلاح الگوی مصرف، استفاده از فناوریهای نوین و هوشمندسازی در مدیریت شهری، ساماندهی نظام آمار و اطلاعات شهری، پژوهش محوری در طرحهای شهری و استفاده از ظرفیت استارتاپها و شرکتهای دانش بنیان و مناسبسازی خیابانها و معابر عمومی پرتردد برای توسعه وسایل حمل و نقل ، از دیگر این راهبردها است.
انتهای پیام
نظرات