• دوشنبه / ۳ دی ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403100302226
  • خبرنگار : 50121

رئیس تعزیرات حکومتی اردستان:

۳۹۰ پرونده تخلف در اردستان رسیدگی شد

۳۹۰ پرونده تخلف در اردستان رسیدگی شد

ایسنا/اصفهان رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان اردستان گفت: ۳۹۰ فقره پرونده تخلف صنفی از ابتدای امسال تاکنون در اداره تعزیرات حکومتی شهرستان اردستان رسیدگی و مختومه شد.

امید سلامی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آخرین طرحی که از استان به اداره تعزیرات حکومتی ابلاغ شده بازرسی از بازار ایام شب یلدا و ولادت حضرت زهرا و روز زن بوده و همچنان ادامه دارد. سعی کردیم گشت‌های مشترکی را با حضور دیگر دستگاه‌های نظارتی و بازرسی انجام دهیم.

وی با اشاره به آمار رسیدگی به پرونده‌های تخلفی که به اداره تعزیرات ارسال شده است، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸۷ فقره پرونده تخلف مربوط به کالا و خدمات به این اداره ارسال شده که علاوه بر رسیدگی به همگی آنها متخلفین بیش از ۱۸ میلیارد ریال جریمه شدند.

رئیس تعزیرات حکومتی اردستان گفت: همچنین در این مدت ۳۵ پرونده با موضوع بهداشت و درمان به تعزیرات ارسال شده که برای این مقدار پرونده یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال رأی صادر شده است. همچنین ۱۶۸ پرونده مربوط به قاچاق کالا برگ بوده که ۲۰۳ میلیارد ریال جزای نقدی برای صاحبان آن رأی صادر شده است.

سلامی با اشاره به اینکه بیشترین موضوعات پرونده کالا و خدمات عدم درج قیمت و گران‌فروشی اصناف بوده است، گفت: همچنین بیشترین موضوع پرونده‌های قاچاق با توجه به اینکه این شهرستان در مسیر محور ترانزیت قرار دارد پرونده‌های قاچاق سوخت است.

وی با بیان اینکه به طور میانگین و با توجه به موضوعاتی که هر پرونده دارد کمتر از یک هفته به پرونده‌های ارسالی رسیدگی و مختومه اعلام می‌شود، تصریح کرد: وضعیت نظارت و بازرسی‌ها در شهرستان اردستان با توجه به امکانات و نیرویی که دارند انجام می‌شود ولی فضا برای اینکه بیشتر و دقیق‌تر نظارت و بازرسی صورت بگیرد وجود دارد.

رئیس تعزیرات حکومتی اردستان در خصوص گلایه برخی افراد درباره میزان جریمه پرونده‌ها، گفت: جریمه‌های تعزیرات حکومتی در سال جاری افزایش نداشته است و میزان رأی و جریمه‌هایی که برای هر پرونده داده می‌شود بر اساس قانون است و رئیس اداره هیچ دخالت و اختیاری برای کم و یا زیاد کردن مقدار آن ندارد.

سلامی با تأکید بر اینکه از مردم و همشهریان می‌خواهیم خودشان بازرس باشند و اگر تخلفی را در مراجعه به واحدهای صنفی مشاهده کردند گزارش دهند، گفت: شماره ۱۲۴ اداره صمت و سامانه ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی راه‌های دریافت شکایت‌های مردمی است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به گزارش‌های مردمی رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha