به گزارش ایسنا به نقل از تک نت، یکی از این راهکارها، تلفن اینترنتی یا VoIP)Voice over Internet Protocol) است که به کسبوکارها این امکان را میدهد تا از طریق اینترنت به جای استفاده از خطوط تلفن سنتی، تماسهای صوتی برقرار کنند و هزینههای ارتباطی خود را به طرز چشمگیری کاهش دهند.به عبارت سادهتر، با استفاده از تلفن اینترنتی، صدا به صورت دادههای دیجیتال تبدیل شده و از طریق اینترنت ارسال میشود.
این امر علاوه بر تسریع و تسهیل فرایندهای ارتباطی با مشتریان، میتواند کسب و کار را نیز در شرایط بهتری قرار دهد. تک نت، با ارائه خط تلفن اینترنتی Voip به سازمانها، تحولی شگرف در نحوه برقراری ارتباط آنها با مشتریانشان را ایجاد کرده است.
نحوه عملکرد سرویس تلفن اینترنتی
در سرویس تلفن اینترنتی، صدا (تصویر) در ابتدا به سیگنالهای دیجیتال تبدیل میشود که از طریق اینترنت قابلیت انتقال پیدا کرده و در مقصد (گوشی تلفن شنونده) مجددا به صدا(تصویر) تبدیل میشوند. برای استفاده از این فناوری یک اتصال اینترنتی و دستگاههایی مانند گیرندههای تلفن اینترنتی، گوشی هوشمند و سیستمهای کامپیوتری نیاز است. در ادامه به مراحل انتقال صدا(تصویر) توسط ویپ اشاره میشود؛
تبدیل صدا به داده دیجیتال
زمانی که تماسی برقرار میشود و فرد در حال صحبت است، میکروفون دستگاه شنونده یا کسب و کار ( میخواهد تلفن همراه باشد و یا کامپیوتر)، صدای او را دریافت کرده و به سیگنال دیجیتال تبدیل میکند. این سیگنال به شکل دادههای بستهای از طریق اینترنت ارسال میشود.
انتقال دادهها از طریق اینترنت
دادههای ارسال شده از طریق اینترنت که به صورت بستهای به مقصد منتقل شده بود، از طریق پروتکلهای UDO و TCP انجام میشود. این دو پروتکل باعث میشوند که دادهها سریع و بدون تاخیر به شنونده برسد.
دریافت داده و تبدیل دوباره به صدا
در مقصد، این دادههای دیجیتال مجددا به صوت تبدیل میشوند.
نکتهای که در خصوص سرویس ویپ VOIP باید به آن توجه کرد این است که تماسهای گرفته شده در بستر آن میتوانند صوتی و تصویری باشند. پیامهای متنی نیز از جمله مواردی است که سازمانها به واسطه تلفن اینترنتی میتوانند آنها را دریافت کنند.
چرا سازمانها به تلفن اینترنتی نیاز دارند؟
همانطور که در ابتدا به آن اشاره شد، با توسعه فناوری و نیاز روزافزون به ارتباطات سریع و مقرون به صرفه، استفاده از تلفن اینترنتی برای هر کسبوکار، از شرکتهای کوچک تا سازمانهای بزرگ نه تنها یک ضرورت که به عنوان یک استراتژی برای «موفقیت در وفادار ساختن مشتریان» به شمار میآید. چرا که این سیستم هوشمند میتواند همزمان با کاهش هزینهها، کیفیت ارتباطات را بهبود بخشیده و فرآیندهای کاری را تسهیل کند. تلفن اینترنتی نه تنها به کسب و کارها کمک میکند که هزینههای بالای خطوط تلفن سنتی را کاهش دهد، بلکه امکان دسترسی به امکانات پیشرفته و انعطافپذیر را نیز فراهم میآورد.
مزایای تلفن اینترنتی برای سازمانها
در قسمتهای پیشین به این نکته اشاره شد که تلفن اینترنتی علاوه بر ارتقا و تحول در ارتباط با مشتریان میتواند هزینههای یک سازمان را کاهش داده و حتی آن را حرفهایتر نشان دهد. در ادامه به برخی از مزیتهای استفاده از Voip اشاره میشود.
کاهش هزینهها
یکی از اصلیترین مزایای تلفن اینترنتی، کاهش قابل توجه هزینههای ارتباطی است. با استفاده از این تکنولوژی، نیازی به خطوط تلفن ثابت مخابراتی یا هزینههای بالای تماسهای بینالمللی نیست. همه چیز از طریق اینترنت انجام میشود و میتوان تماسها را با هزینهای بسیار کمتر نسبت به خطوط سنتی برقرار کرد.
کیفیت صدای بالا
تلفن اینترنتی میتواند کیفیت صدای بسیار بالایی داشته باشد. با اتصال به اینترنت با سرعت مناسب، تماسهای صوتی شفاف و بدون قطعی برقرار میشوند. این ویژگی به ویژه برای کسبوکارهایی که به تماسهای صوتی با مشتریان و همکاران بینالمللی نیاز دارند، بسیار مهم است. باید به این موضوع اشاره کرد که Voip تماسهای تصویری را نیز پشتیبانی میکند. بدین معنا که افراد میتوانند از خارج از سازمان، با آنها تماس تصویری برقرار کرده و به صورتی که در قسمتهای پیشین عنوان شد، تصویر و صوت فرد به صورت بستههای دیجیتالی به مقصد منتقل شده و در آنجا مجددا به صوت و تصویر تبدیل میشوند.
قابلیتهای پیشرفته
تلفن اینترنتی باعث میشود که امکانات پیشرفته ارتباطی در اختیار سازمانها قرار گیرد. از جمله این امکانات این قابلیت میتوان به برقراری کنفرانس صوتی و تصویری، ضبط تماسها، ارسال پیام صوتی و ادغام با نرمافزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) اشاره کرد که باعث بهبود کارایی و تسهیل ارتباط داخلی و خارجی سازمان با مشتریان و کاربرانشان میشود.
پشتیبانی از امکانات مدرن
با استفاده از تلفنهای اینترنتی میتوان امکانی را فراهم آورد که در آن، بتوان از سایر ابزارهای مدیریت مشتری و ارتقا تجربه کاربری آنها، نیز بهره بیشتری برد. به عنوان مثال Voip را به سایر پلتفرمهای ارتباطی متصل کرده تا یک تجربه یکپارچه و حرفهایتری ایجاد شود.
انعطافپذیری
تلفنهای اینترنتی تنها برای بهبود کارایی ارتباط با مشتریان نیست و میتواند کار کردن برای نیروهای یک سازمان را نیز بهبود بخشید. بدین معنا که کارمندان یک شرکت با فعالسازی آن بر روی سیستمهای شخصی مانند گوشی تلفن همراه خود، در هر مکانی به تماسهای گرفته شده، پاسخ میدهند.
امکانات تلفن اینترنتی تک نت
مزایای تلفن اینترنتی تک نت برای سازمانها به صورت زیر است:
- امکان انتخاب سر شماره دلخواه سازمانها
- امکان تعریف هر میزان شماره داخلی بر اساس صلاحدید سازمانها
- میزبانی از شمار نامحدودی از جلسات صوتی و تصویری
- انتقال هوشمند تماسها
- ارتباط از طریق کانالهای متعدد
- اعلام کد اپراتور پیش از برقراری تماس
- برقراری مکالمههای گروهی
جمعبندی
افزایش رضایت مشتریان و کاربران و بالا بردن شمار مشتریان وفادار، از جمله اهداف تقریبا تمام سازمانهاست. این مهم مگر با ارائه برنامهای مدون برای رشد و توسعه کسب و کار همچنین ارائه استراتژی مناسب برای برقراری ارتباط بهینه و مناسب با مشتریان، میسر نخواهد شد. بنابراین اگر سازمانها به دنبال بهبود ارتباطات کسبو کار خود، کاهش هزینهها و استفاده از تکنولوژیهای پیشرفته هستند، تلفن اینترنتی گزینه مناسبی برای آنها به شمار میرود.
تک نت این امکان را ایجاد کرده تا سازمانها بتوانند در کوتاهترین زمان ممکن این خدمت را خریداری و فعال کنند.
انتهای رپرتاژ آگهی
نظرات