در این دوره که با محتوا و روش جدیدی اجرا شد، محمد علیان، مدیر مسئول مرکز طراحی راهیان نور انقلاب اسلامی بهعنوان مدرس حضور داشت.
در این برنامه، مدیر اردویی و حفظ آثار ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس اظهار کرد: نظام مسائل راهیاننور، افق نمایی راهیاننور، راهیاننور و مبارزه فناورانه، فناوری زیارتبنیان راهیان نور، روایت سوم (روایت گفتمانی دفاع مقدس)، اسوههای حیات (روایت زنان در دفاع مقدس)، طراحی زیارتبنیان راهیاننور، کارگاه طراحی و ارائه نقشههای راهیاننور و ... از سرفصلهای دوره بود.
جمشید فیروزی با بیان اینکه در دوره صراط نور بحثهای گفتمانی، معرفتی و مهارتی برای دانشجویان ارائه شد، افزود: این رویداد به گونهای طراحی شد تا دانشجو پس از پایان دوره بتواند یک راهیاننور گام دومی را اجرا کند.
مدیر اردویی و حفظ آثار ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس اضافه کرد: در مباحث معرفتی و گفتمانی، نسبت راهیان نور با تمدن اسلامی، گامهای انقلاب اسلامی، نسبت آن با دولت و جامعه اسلامی یکی از حوزههای محتوایی دوره است.
فیروزی با بیان اینکه برنامهریزی لازم صورت گرفت تا دانشجو بعد از گذراندن مراحل جذب، مدل راهیان نور خود را بتواند طراحی کند، تصریح کرد: مدلی طراحی شده است که دانشجو بعد از برگشتن از راهیاننور، بتواند نسبت به مسئلههای جامعه حساسیت داشته باشد و برای حل مسائل جامعه با آن مدل دفاع مقدس طراحی و چارهاندیشی کند.
مدیر اردویی و حفظ آثار ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه روایت گفتمانی در کنار روایت جغرافیایی در سرفصلهای آموزشی دوره صراط نور قرار گرفت، گفت: هدف از برگزاری دوره صراط نور، ارتقای آمادگی دانشجویان در راستای اجرای اردوی راهیان نور تحول آفرین و فناورانه برای اعزام عموم دانشجویان به استان خوزستان و زیارت یادمانهای عملیانی دفاع مقدس است.
انتهای پیام
نظرات