علی سلیمی، امروز (۲۸ آذر) در نشستی خبری، با اشاره به وجود ۱۹ نقطه حادثه خیز در سطح استان، اظهار کرد: تاکنون عملیات اجرایی رفع ۱۵ مورد از این نقاط حادثه خیز به پایان رسیده و رفع چهار نقطه حادثه خیز دیگر در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: حذف این نقاط به معنای آن نیست که دیگر نقطه حادثه خیز در سطح استان نداشته باشیم، بلکه این ۱۹ نقطه براساس آیتمهای کشوری با میزان حادثه خیزی بالا معرفی شدند و ما مکلف به رفع آنها بودیم.
وی در ادامه گفت: در بین جادههای استان، محور هلشی به سرفیروزآباد در کرمانشاه بیشترین آمار تلفات جادهای را در بین جادههای فرعی سراسر کشور دارد.
سلیمی در ادامه از تشدید برخورد با تعرض به حریم جادهها در سطح استان خبر داد و افزود: در سه شریان اصلی شهرستان کرمانشاه یعنی کرمانشاه به بیستون، کرمانشاه به قزانچی و کرمانشاه به ماهیدشت شاهد تعرض زیادی به حریم جادهها هستیم.
وی تاکید کرد: طبق مجوزهایی که اخیرا از دادستانی اخذ کردهایم، بزودی با بخشهایی از تعرضات به حریم جاده در این محورها برخورد و ساخت و سازها تخریب میشوند.
معاون راهداری استان یادآور شد: در حال اجرای برنامهای هستیم تا از این پس تمام ساخت و سازها در حریم جادهها را به شکل روزانه مورد پایش و نظارت قرار دهیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش به انباشت نخالههای ساختمانی در حاشیه جادههای کرمانشاه هم اشاره کرد و افزود: متاسفانه علیرغم اینکه تاکنون جلساتی را با حضور مدیران شهرداری در دادگستری تشکیل دادهایم، اما به نظر میرسد که در شهرداری عزمی برای هدایت نخالههای ساختمانی نیست.
سلیمی تاکید کرد: اکیپهای ما بصورت روزانه پاکسازیهایی را در حریم جادههای اطراف شهر انجام میدهند، اما متاسفانه به محض اینکه یک نقطه را پاکسازی میکنند، ظرف مدت کوتاهی دوباره درآنجا نخاله ساختمانی ریخته میشود.
وی با تاکید بر این که انباشت نخالههای ساختمانی در اطراف جادهها به یک چالش و معضل برای راهداری استان تبدیل شده، عنوان کرد: این موضوع یک عزم جمعی را میطلبد و شهرداری باید در این زمینه اقداماتی را انجام دهد.
انتهای پیام
نظرات