یاسر علیجانی امروز، ۲۱ آذر ماه در نشست با هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان با تاکید بر لزوم هماهنگی در فرآیند اطلاع رسانی دستگاههای اجرایی، اظهار کرد: در راستای تحقق این امر نیازمند تدوین سند راهبردی روابط عمومی هستیم تا فرآیند اطلاع رسانی دستگاههای اجرایی بر اساس راهبردها و اهداف مشترک صورت پذیرد.
وی با بیان اینکه راهبردها و اهداف کلی روابط عمومی باید بر مبنای مسائل و مشکلات مهم مردم استان و نقاط قوت و ضعف روابط عمومی دستگاههای اجرایی تعیین شود، افزود: در فرآیند اطلاع رسانی، تقسیم بندی مخاطبان و انتخاب محتوا و رسانه متناسب با مخاطب هدف بسیار حائز اهمیت است.
سرپرست معاونت روابط عمومی و تشریفات دفتر استاندار با اشاره به تخصصی و مهارت محور بودن جایگاه روابط عمومی، بر لزوم برگزاری کارگاههای آموزشی برای مدیران و کارشناسان روابط عمومی در زمینههای تخصصی از قبیل خبر نویسی، گزارش نویسی، تشریفات و غیره تأکید کرد.
علیجانی با بیان اینکه امروز عصر رسانه است و رسانه در تمامی عرصههای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، عنصر تعیین کننده است، تصریح کرد: موفقیت و اثربخشی در عرصه رسانه و اطلاع رسانی نیازمند آموزش، برنامه ریزی مناسب و سرمایه گذاری است و بر همین اساس شاهد هستیم کشورهای مختلف در جهت تقویت قدرت سیاسی، اقتصادی و حاکمیت فرهنگی خود، سرمایه گذاری کلانی در این زمینه انجام میدهند.
گفتنی است، در این نشست رضا محبی، مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز گیلان و مهدی لطیفی، مدیر روابط عمومی دیوان محاسبات استان و محمدهادی سیفی، مدیر روابط عمومی فرمانداری شهرستان رشت و شاهین جهانگیر بلورچیان، مدیر روابط عمومی شهرداری لاهیجان و یوسف میرهجنی، مدیر روابط عمومی هواشناسی و الیاس قربانیپور، مدیر روابط عمومی شهرداری فومن به بیان مسائل و دغدغههای خود در حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی پرداختند.
انتهای پیام
نظرات