حسین میرزایی در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، ضمن تبیین مفاد قانون حمایت از اطفال و آییننامه اجرایی آن، اظهار کرد: در سال ۹۹ مجلس شورای اسلامی قانون حمایت از اطفال و نوجوانان را تصویب کرد که این قانون به همه دستگاهها از جمله آموزش و پرورش ابلاغ شد.
وی با تشریح قانون حمایت از اطفال، عنوان کرد: این قانون با هدف ارتقاء سطح حمایتی از کودکان و نوجوانان در برابر انواع آزارها و سوءاستفادهها و آسیبها طراحی و اجرایی شده است که به تعریف حقوق کودکان و نوجوانان، شرایط و موقعیتهای آسیبپذیر و نحوه مداخله و حمایت در مواقع لزوم میپردازد.
معاون پرورشی و فرهنگی ادارهکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: این قانون تکالیف دستگاههای مختلف در حمایت از اطفال و نوجوانان را مشخص کرده و مقررات مختلفی را برای اطفال و نوجوانان در زمینههای مختلف تعیین کرده است.
وی در ادامه با ذکر این نکته که اجرای قانون حمایت از اطفال در چرخه نماد در قالب فرایندهای آموزشهای ارتقایی، غربالگری، مداخلات مختصر و ارجاع و درمان صورت میگیرد به تشریح دستورالعمل سامانه نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانشآموزان) پرداخته و بیان کرد: طرح ملی نظام مراقبت اجتماعی دانشآموزان، برای مراقبت از دانشآموزان آسیب دیده و یا در معرض آسیب است و مجری و وظیفه رصد و پایش آسیبها در مدارس، مدیران مدارس هستند، بنابراین باید حتما مدیران با برنامهها و قوانین این طرح آشنا باشند.
میرزایی افزود: همکاران و دانشآموزان برای دسترسی به سامانه دانشآموزی نماد با مراجعه به سامانه my.medu.ir میتوانند نسبت به غربالگری و سایر برنامههای پیشبینی شده اقدام کنند.
وی با بیان اینکه غربالگری دانشآموزان امسال در پایههای هفتم، هشتم، دهم و یازدهم توسط دانشآموزان، رصد و پایش توسط مدیران از ۱۲ آبان شروع شده است، خاطرنشان کرد: غربالگری دانشآموزان ابتدایی در پایههای اول، سوم و پنجم نیز توسط آموزگاران در نیم سال دوم اجرا خواهد شد.
انتهای پیام
نظرات