• یکشنبه / ۱۸ آذر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403091812941
  • خبرنگار : 50225

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

شرایط تحقیق و پژوهش باید در مدارس خوزستان فراهم شود

شرایط تحقیق و پژوهش باید در مدارس خوزستان فراهم شود

ایسنا/خوزستان مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه باید بیشتر تحقیقات و پژوهش‌ها در حوزه آموزش و پرورش باشد، گفت: با توجه به اینکه جمعیت دانش‌آموزی بالایی در خوزستان وجود دارد و به دلیل رویارویی معلمان با دانش‌آموزان، مدرسه محل مناسبی برای پژوهش‌ها است البته نه پژوهش‌های تکراری.

عبدالله حبیبی در آیین نواختن زنگ پژوهش که امروز (۱۸ آذرماه) در کانون پرورش فکری اهواز برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدا اظهار کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی که برگرفته از آیات قرآن کریم است، پژوهش جایگاه عظیمی دارد و مبنای دین بر اساس تحقیق و پژوهش گذاشته است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه دین اسلام بر اساس پژوهش و تحقیق شکل گرفته است، افزود: یقینا دانش مرز ندارد و عبور از مرزهای دانش میسر نمی‌شود مگر با پژوهش، در غیر این صورت هیچگاه به قله‌های دانش نمی‌رسیم. پله و بالابرنده دانش، پژوهش است و باید این موضوع مهم از دوره ابتدایی در مدارس شکل بگیرد و به گفتمان تبدیل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: کودکان ذهن جست‌وجوگر دارند و باید به این میل درونی که به صورت فطری در وجود انسان‌ها است توجه جدی شود. ابتدا باید همکاران ما خود را توانمند کنند و پژوهشگر باشند و سپس دانش‌آموزان پژوهشگر تربیت کنند.

حبیبی عنوان کرد: باید بیشتر تحقیقات و پژوهش‌ها در حوزه آموزش و پرورش باشد. با توجه به اینکه جمعیت دانش‌آموزی بالایی در خوزستان وجود دارد و به دلیل رویارویی معلمان با دانش‌آموزان، مدرسه محل مناسبی برای پژوهش‌ها است البته نه پژوهش‌های تکراری.

وی تصریح کرد: امروزه تاب‌آوری دانش‌آموزان به شدت کاهش پیدا کرده است به گونه‌ای که وقتی موبایل را از دانش‌آموز می‌گیریم به منزل نمی‌رود. دانش‌آموز باید تاب‌آوری داشته باشد و توان شنیدن «نه» را داشته باشد و راهکارهای این موضوع باید به دست بیاید.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر لزوم شناسایی آسیب‌هایی که دانش‌آموزان را تهدید می‌کنند، تصریح کرد: عمق دانش در حال کاهش و سطح آن در حال وسیع شدن است و باید این مسائل آسیب شناسی شوند.

حبیبی با بیان اینکه موضوع پژوهش هم باید آسیب‌شناسی شود، ادامه داد: موضوع پژوهش نیز نیازمند پژوهش است و باید خود درمان شود بعد دیگران را درمان کند. روز به روز استادان سطح توقع خود را پایین‌تر می‌آورند، به جای اینکه دانشجویان بالاتر بروند.

وی افزود: باید شرایط تحقیق و پژوهش در مدارس فراهم شود. حضور در تعداد مقالات بسیار خوب است اما این شرط لازم است و کافی نیست و پژوهش‌ها باید عملیاتی شوند. 

تجلیل از ۵۱ دانش‌آموز و معلم پژوهشگر در هفته پژوهش و فناوری آموزش و پرورش خوزستان

به مناسبت هفته پژوهش و فناوری، مراسم تجلیل از ۵۱ نفر از دانش‌آموزان و معلمان پژوهشگر استان خوزستان در یک رویداد ویژه در اهواز برگزار شد. این مراسم با هدف قدردانی از تلاش‌ها و دستاوردهای افرادی که در عرصه پژوهش‌های علمی و آموزشی موفق بوده‌اند، برگزار شد.  

در این مراسم، مسئولان آموزش و پرورش استان خوزستان به تشریح اهمیت پژوهش در فرایند یادگیری و تدریس پرداختند و بر لزوم تقویت فرهنگ پژوهش در مدارس تاکید کردند. آن‌ها همچنین از نقش کلیدی معلمان و دانش‌آموزان پژوهشگر در پیشبرد اهداف آموزشی و علمی استان یاد کردند.

۱۷ دانش‌آموز و ۳۴ معلم از مدارس مختلف استان خوزستان برای پروژه‌های پژوهشی خود شناسایی و تقدیر شدند. این پروژه‌ها شامل موضوعات متنوعی از جمله علوم پایه، فناوری اطلاعات، آموزش محیط زیست و مسائل اجتماعی بودند که نشان‌دهنده خلاقیت و نوآوری این دانش‌آموزان و معلمان است.

در پایان مراسم، از برگزیدگان جوایزی تقدیم شد و بر ادامه فعالیت‌های پژوهشی و علمی بین دانش‌آموزان و معلمان از سوی مسئولان آموزش و پرورش تاکید شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha