به گزارش ایسنا، مهران سالاریه - رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل و اسقاط خودروهای فرسوده - گفت: یکی از چالشهایی که در صنعت اسقاط خودرو وجود دارد، موضوع مصرف گواهی اسقاط است که به میزان تولید و واردات خودرو ارتباط دارد.
وی افزود: با توجه به مشخص بودن میزان تولید و واردات خودرو در کشور همچنین هدفگذاری در برنامه هفتم برای اسقاط ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو به نظر میرسد گواهی اسقاط مازاد خواهیم داشت که محل مصرفی ندارد.
سالاریه اضافه کرد: با توجه به موضوع آلودگی هوا و ناترازی که در مصرف سوخت وجود دارد و از طرفی افزایش هر ساله خودروهای فرسوده در ناوگان حمل و نقل کشور، باید درباره محل مصرف گواهی اسقاط خودروهای فرسوده، فکر جدی کرد.
رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل و اسقاط خودروهای فرسوده در گفتوگو با خبرگزاری صداو سیما، از ظرفیت اسقاط سالانه ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو در مراکز اسقاط سراسر کشور خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه تعداد ۲۳۷ هزار خودروی فرسوده در کشور اسقاط شده که پیش بینی میکنیم اسقاط خودروهای فرسوده تا پایان سال به ۳۵۰ هزار دستگاه افزایش پیدا کند.
سالاریه گفت: در ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل و اسقاط خودروهای فرسوده برای رفع چالش محل مصرف گواهی اسقاط مازاد، پیشنهادهایی را به مراجع ذیصلاح ارائه کرده ایم که در حال بررسی است.
انتهای پیام
نظرات