• چهارشنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۳
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1403091410100
  • خبرنگار : 71560

حاشیه جلسه دولت

پاسخ کاظمی درباره نحوه برگشت به تحصیل دانشجومعلمان

پاسخ کاظمی درباره نحوه برگشت به تحصیل دانشجومعلمان

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: رویکرد دولت چهاردهم محرومیت زدایی از فضاهای آموزشی و کیفیت به آموزش کشور است.

به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، بیان کرد: مرجع تصویب کننده تاثیر قطعی معدل شورای عالی انقلاب فرهنگی است. در خصوص هر نوع  تغییری شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم می گیرد.

وی اظهار کرد: یکی از نگاه های خوب آقای پزشکیان در این دوره  که تاکنون بی سابقه بوده، تمرکز بر مسائل نظام تعلیم و تربیت است. بارها اعلام کردند و تاکنون شش جلسه اختصاصی برگزار شده است. آخرین جلسه دیشب بود. رئیس جمهور بر  دو موضوع  توسعه عدالت اجتماعی با رویکرد محرومیت زدایی از فضاهای آموزشی و کیفیت به آموزش کشور تاکید داشتند. در این چارچوب اجرایی، روش هایی در حال  طراحی است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه تصریح کرد: در حال رسیدن به یک چارچوب اجرایی هستیم. در این چارچوب اجرایی ما روش های فعال یادگیری را طراحی و ابلاغ خواهیم کرد. سه الی چهار بخش دارد که یک بخش آن به توانمندسازی معلمان و یک بخش آن به چیدمان کلاس و یک بخش آن به برنامه درسی مدرسه باز می گردد. همه این ها را با هم جلو می بریم. ان شاءالله به جمع بندی که رسیدیم اعلام خواهیم کرد.

وی در ادامه در پاسخ به نحوه برگشت به تحصیل دانشجو معلمان تعلیق شده و اخراجی، بیان کرد: اولا اینگونه که می گویید دانشجو معلمان اخراج شده، ۹۹ درصد آنان دانشجو معلمانی بودند که شرایط ادامه تحصیل را نداشتند. سه ترم مشروط شدند. در هر دانشگاهی در کشور سه ترم مشروط شوید از شما تعهد گرفته خواهد شد. در فرآیند خود در حال رسیدگی است و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha