«اسدالله چراغی» در دیدار با وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: متأسفانه در سنوات گذشته به توسعه و تکمیل راههای حوزه انتخابیه دهلران، درهشهر، آبدانان و بدره توجه نشده است.
وی با اشاره به اینکه مسیرهای مواصلاتی شهرهای دهلران، آبدانان، درهشهر و بدره نیازمند توجه دولت هستند، افزود: در برخی مسیرهای مواصلاتی این شهرها فعالیتهای راهسازی در قطعات مختلف شروع شده که بهخاطر نبود اعتبار تعطیل شده یا به کندی کار میشود.
نماینده مردم حوزه جنوب ایلام در مجلس، گفت: شهرستان دهلران نقطه اتصال استان ایلام به خوزستان و استانهای جنوبی و مرکزی ایران و محل ترد زائران به عتبات عالیات است، لذا تکمیل چهارخطه کردن این مسیر با توجه به اینکه ۳۲ درصد حوادث جاده در این مسیر اتفاق میافتد از ضروریات است.
چراغی بیان کرد: متأسفانه عملیات اجرایی چهارخطه کردن دهلران به اندیمشک که در چندین قطعه باید در حال اجرا باشد تنها در یک قطعه پیمانکار فعالیت میکند و پیمانکار دیگر قطعات تعطیل هستند که نیازمند تزریق اعتبار برای فعال شدن مجدد پیمانکاران است.
وی بیان کرد: ایجاد خط ریلی دهلران به مهران هم میتواند نقش بسیار مهمی در ترانزیت کالا و مسافر به کشور عراق داشته باشد.
نماینده مردم حوزه جنوب ایلام در مجلس، ادامه داد: با تکمیل جاده چمسرخ شاهد خروج بخشهای زرینآباد و سراب میمه از توابع شهرستان دهلران از بنبست خواهیم شد که این مهم از مطالبات بحق مردم این دو بخش است.
وی به بازگشایی موقت تونل کبیرکوه اشاره و بیان کرد: برای رفاه حال مردم، این تونل بهصورت موقت بازگشایی شده که تکمیل این تونل در بحث روشنایی و نصب جتفنها و پرداخت مطالبات پیمانکار، نیازمند توجه وزرات راه است.
به گزارش ایسنا و به نقل از دفتر نماینده مردم دهلران، درهشهر، آبدانان و بدره در مجلس، چراغی ادامه داد: تأمین اعتبار لازم در جهت سرعت بخشیدن به پروژه چهار خطه کردن دره شهر به پلدخترو پل گاومیشان به سمت تونل کبیر کوه از مطالبات بحق مردم منطقه است.
وی به حذف نقاط حادثه خیز تنگه رازیانه در شهرستان بدره اشاره کرد و گفت: نقاط حادثه خیز در مسیر بدره به سمت ایلام بخصوص تنگه رازیانه باید مورد توجه قرار بگیرد.
انتهای پیام
نظرات