• چهارشنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403083022294
  • منبع : نمایندگی فارس

شهردار مطرح کرد:

بهبود زیرساخت‌های ترافیکی با احداث همزمان چندین تقاطع غیرهمسطح در شیراز

بهبود زیرساخت‌های ترافیکی با  احداث همزمان چندین تقاطع غیرهمسطح در شیراز

ایسنا/فارس شهردار شیراز با اشاره به احداث هم‌زمان چندین تقاطع غیرهمسطح در سطح این کلان‌شهر، گفت: احداث این تقاطع‌های غیرهمسطح، کمک شایانی به بهبود زیرساخت‌های ترافیکی و تسهیل عبور و مرور و همچنین بهبود کیفیت زندگی شهروندان خواهد کرد.

محمدحسن اسدی امروز، ۳۰ آبان در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرداری شیراز با اشاره به احداث هم‌زمان چندین تقاطع غیرهمسطح در سطح شهر اظهار کرد: یکی از این تقاطع‌های غیرهمسطح در حال احداث تقاطع غیرهمسطح قائم ـ رحمت ـ احمدی است که به‌منظور اتصال بولوارهای قائم(عج) و احمدی در جهت دسترسی هرچه بهتر شهروندان به مرکز شهر و از جنوب و شمال شهر به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) وهمچنین ایمن‌سازی و تسهیل در ترافیک عبوری در حال احداث است.

وی، اجرای تقاطع‌های غیر همسطح در سطح این کلان‌شهر را یکی از اجزای حیاتی زیرساخت‌های شهری و حتی بین‌شهری قلمداد و بیان کرد: امروزه با تولید روزافزون خودرو، در کلان‌شهرهایی مثل شیراز، پل‌ها نقشی کلیدی در کاهش ترافیک و تسهیل عبور و مرور ایفا می‌کنند.

اسدی با بیان اینکه تقاطع غیرهمسطح قائم ـ رحمت ـ احمدی در یکی از پرترددترین نقاط شهر شیراز در حال احداث است، تصریح کرد: مدیریت شهری طبق نیازسنجی و با در نظر گرفتن نیاز به بهبود زیرساخت‌های حمل‌ونقلی در این منطقه، مبادرت به احداث این تقاطع غیرهمسطح کرده است.

شهردار شیراز با تصریح اینکه این پروژه شهری با تکیه‌بر توان فنی و تخصصی نیروهای خدوم در سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز در دست احداث است، به مشخصات فنی این پروژه اشاره کرد و افزود: تقاطع غیر همسطح قائم-رحمت-احمدی دارای دو پل رفت‌وبرگشت مجزای شمال به جنوب و بالعکس است که سیستم عرشه پل در طرفین بولوار رحمت به‌صورت دال مجوف درجاریز و در دهانه وسط روی بلوار رحمت با ۳۵ متر طول دهانه به‌صورت عرشه مرکب از تیر پیش‌ساخته و دال بتنی است.

وی این پروژه را یکی از پروژه‌های بزرگ در حوزه حمل‌ونقل شهری برشمرد و ادامه داد: این تقاطع غیرهمسطح دارای ۸۹ شمع و ۴۸ ستون است که عملیات اجرای شمع‌ها، ستون‌ها و بتن‌ریزی دیوارهای رمپ‌های ورودی و خروجی آن به پایان رسیده و در ادامه عملیات عمرانی این پروژه طی هفته گذشته عملیات تیر گذاری آن در امتداد بلوارهای قائم و احمدی و بر فراز بلوار رحمت انجام شد و اجرای اسکافلد و قالب‌بندی زیر عرشه پل از دیگر فعالیت‌هاست.

شهردار شیراز با بیان اینکه این پروژه در حال حاضر حدود ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: پس از تکمیل این تقاطع غیرهمسطح، در ۲ سمت آن یعنی در بلوار رحمت نیز ۲ پل دیگر پیش‌بینی‌شده است که به‌صورت دوربرگردان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۹-۰۱ ۰۰:۵۷

پایدار باشید شیراز لایق بیش از این چیزا هست

avatar
۱۴۰۳-۰۹-۰۱ ۰۷:۳۹

شیراز نیاز به کمربندی و یک بزرگراه درست حسابی داره کمربندی وسط شهر نباید باشه چرا شیراز مثل اصفهان و تهران یه بزرگراه درست نداره

avatar
۱۴۰۳-۰۹-۰۱ ۱۹:۴۵

خسته نباشید جناب اسدی واقعا زحمت کش و خدمتگذار مردم هستند به امید داشتن شهری زیبا

avatar
۱۴۰۳-۰۹-۰۱ ۲۰:۵۴

میدان مطهری و چهارراه سرباز در شیراز واقعا فاجعه ترافیکی هست و باید فکری اساسی کرد.

avatar
۱۴۰۳-۰۹-۰۲ ۰۵:۳۳

لطفا اخبار مربوط به نابودی باغات شیراز نیز منتشر شود