یوسف بنی اسدی در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان شهریورماه، ۲۷۲ هزار ۵۴۴ کاربر با سامانه ۱۴۱ این اداره کل تماس برقرار کردهاند.
وی افزود: سامانه تلفن گویای ۱۴۱ آخرین اطلاعات ترافیکی و جوی محورها، انسداد یا محدودیت تردد در محورها و سایر اطلاعات، چون مسیر و مسافت سفر تسهیلات بینراهی موجود و غیره را به تماسگیرندگان ارائه میکند.
بنی اسدی ادامه داد: بهطور متوسط میزان تماسها در نیمه دوم سال با توجه به فصل سرما و وضعیت جادهها ۴ درصد افزایش مییابد.
وی خاطرنشان کرد: این سامانه قابلیت دریافت، ثبت و ارائه کد پیگیری جهت شکایات مطرح شده در خصوص حملونقل کالا و مسافر را دارد.
رئیس مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حملونقل جادهای خراسان رضوی اظهار کرد: از این تعداد تماسهای گرفته شده تعداد ۳۸ هزار و ۳۵۵ تماس به صورت مستقیم توسط اپراتورهای سالن مانیتورینگ این اداره پاسخ داده شده و مابقی اطلاعات لازم را از طریق گزینههای گویای سامانه ۱۴۱ دریافت کردهاند.
وی خاطرنشان کرد: از رانندگان و کاربران جادهای میخواهیم قبل از انجام سفر، آخرین اطلاعات مربوط به شرایط ترافیکی و جوی و محدودیتهای تردد احتمالی را از سامانه ۱۴۱ دریافت کرده و بعدازآن برای سفر خود برنامهریزی کنند.
بنی اسدی ادامه داد: هماکنون به دلیل بارش باران برخی جادههای استان لغزنده هستند و کاربران میتوانند در سایت و نرمافزار ۱۴۱ تصاویر دوربینهای نظارتی جادهای را به صورت برخط مشاهده کنند.
انتهای پیام
نظرات