• شنبه / ۱۹ آبان ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۳
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403081913971
  • خبرنگار : 50022

عضو شورای شهر کرج:

دولت به تعهدات خود در قبال بزرگراه شمالی کرج عمل نکرده است

دولت به تعهدات خود در قبال بزرگراه شمالی کرج عمل نکرده است

ایسنا/البرز عضو شورای شهر کرج گفت: شهرداری کرج تاکنون ۲۰ همت در پروژه بزرگراه شمالی کرج که اتوبان همت را به آزادراه کرج-قزوین متصل می‌کند هزینه کرده است. سهم دولت در این پروژه تاکنون ۱.۵ همت بوده است.

به گزارش ایسنا، مجتبی حاجی‌قاسمی روز شنبه ۱۹ آبان در نشست خبری با اصحاب رسانه که در پارک ایران کوچک کرج برگزار شد؛ درباره اجرای طرح BRT در کرج و انتقاداتی که نسبت به آن به دلیل اشغال فضای خیابان شهید بهشتی وجود دارد؛ گفت: نمی‌توان بدون نگاه به ابعاد فنی گفت که این پروژه اشتباه بوده است. این پروژه اشتباه نیست و اسناد پشتیبان دارد. باید توجه کرد که تبعات اجرای یک پروژه با اشتباه بودن پروژه فرق دارد.

وی افزود: این دوره شورای شهر کرج تصمیم گرفت بین حمل و نقل عمومی و حمل و نقل شخصی، حمل و نقل عمومی را انتخاب کند و قطعاً این انتخاب تبعاتی هم دارد.

این عضو شورای شهر کرج درباره اینکه گفته می‌شود نیوجرسی‌هایی که برای این پروژه بر روی پل تقاطع شهیدان آجرلو گذاشته شده غیراصولی است؛ گفت: این نیوجرسی‌ها با محاسبه قرار داده شده  و بار خاصی برای پل ایجاد نمی‌کند و در مطالعات سازه‌ای پروژه این موضوع لحاظ شده است.

وی در خصوص ترافیک پل فردیس هم گفت: طی سال‌های اخیر شهرداری به ساماندهی این نقطه کمک کرده است. یکی از دلایل ترافیک پل فردیس، مترو تهران است که با راه‌اندازی ایستگاه شهید سلطانی مترو کرج و شروع مسافرگیری تا ۴۵ متری گلشهر، ترافیک پل فردیس هم کاهش خواهد یافت. ایستگاه شهید سلطانی تکمیل شده و قطعاً تا پایان این دوره شورا مسافرگیری آن آغاز می‌شود. علاوه بر این با اداره راهداری هم تفاهم داشتیم تا ۵۰ میلیارد هزینه کند و ما هم یک سری اصلاحات هندسی در این نقطه انجام دهیم.

حاجی‌قاسمی تصریح کرد: کمیسیون عمران شورای شهر کرج برای بهره‌برداری تجاری از ایستگاه شهید سلطانی تا ۴۵ متری گلشهر به وسیله دو رام قطار با سرفاصله ۲۵ دقیقه به جمع‌بندی رسیده و شهرداری را برای اجرای آن به ارائه برنامه بهره‌برداری ملزم خواهد کرد.

این عضو شورای شهر کرج درباره کنارگذر شمالی کرج هم گفت: بزرگراه یا کنارگذر شمالی کرج ادامه اتوبان همت است که بعد از اتمام همت به وسیله پل‌های B۰ تا B۱۷ به اتوبان کرج-قزوین متصل می‌شود. مدیریت شهری کرج تاکنون ۲۰ همت در این پروژه هزینه کرده است. با وجود اینکه دولت هم باید نیمی از هزینه‌های این پروژه را بر عهده می‌گرفت اما به تعهدات خود عمل نکرده است. سهم دولت در این چند سال کمتر از ۱.۵ همت بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۸-۱۹ ۱۸:۴۹

بسیار عالی پس متروی کرج کی افتتاح می شود؟

avatar
۱۴۰۳-۰۸-۲۰ ۰۰:۱۱

چون پلیس در بلوار شهید بهشتی حدفاصل حصارک حضور چشمگیری ندارد و ترافیک در این مسیر به چشم میخورد این معبر در چهار راه طالقانی تا میدان توحید هم وجود دارد چون پلیس مستقر هست ترافیک کمتر است کوتاهی پلیس کل پروژه را زیر سوال میبرد