• پنجشنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403081712847
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل:

احیا و تعادل بخشی باید در ادبیات گفتمانی مدارس نهادینه شود

احیا و تعادل بخشی باید در ادبیات گفتمانی مدارس نهادینه شود

ایسنا/اردبیل معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه ای استان اردبیل گفت: تعادل بخشی یعنی اینکه درآمد و هزینه ما برابر شود یعنی به اندازه استحصال آب مصرف شود ولی الان اینگونه نیست و پس انداز آب در دشت قابلیت اجرا ندارد چرا که مصرف بیشتر است.

حمید فضایلی ۱۷ آبان در آیین اختتامیه طرح داناب (طرح ملی دانش آموزی نجات آب) اردبیل با بیان اینکه آب محور توسعه محسوب می‌شود، افزود: طرح داناب طرحی پویا و خلاق است و به‌گونه‌ای نیست که هر ساله تکراری باشد، بلکه هر سال، برنامه‌های مختلفی به این طرح اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: از دانش‌آموزان و اولیاء آن‌ها درخواست داریم که در این طرح‌ها یاریگر باشند.

فضایلی ادامه داد: از کل آب‌های سطحی و زیرزمینی استان حدود ۹۳ درصد در بخش کشاورزی، ۶ درصد در بخش شرب و یک درصد هم در بخش صنعت مصرف می‌شود.

وی اضافه کرد: آبخوان دشت اردبیل ناشی از تهدید خطر فرونشست، نفس‌های آخر خود را می‌کشد که ضروری است نهادهای متولی، شهروندان و بهره برداران در علاج بخشی این دشت اهتمام ویژه داشته باشند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل خاطرنشان کرد: رویکردهای فعلی در بحث حفاظت از منابع آبی باید تغییر کند یعنی به جای توجه بیشتر به آب‌های سطحی و طبیعی، منابع و آب‌های زیر زمینی را نجات دهیم، چرا که خطر فرونشست بسیار جدی است.

فضایلی تصریح کرد: راهکار اصلی علاج بخشی منابع آبی استان، اجرای آبیاری مدرن نیست، بلکه باید احیا و تعادل بخشی دشت را در اولویت قرار داده و ناترازی آب را هم برطرف کرد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل بیان کرد: یکی از مهمترین چالش ما در بحث آب ، مدیریت تقاضا بود که همیشه با راه اندازی سازه و احداث سد به دنبال تعریف منابع جدید آبی بودیم ولی در عصر حاضر باید این رویکرد به سمت مدیریت عرضه تغییر پیدا کند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب استان اردبیل ادامه داد: در فصل تابستان‌ها اخبار بسیاری در مورد ناترازی‌های برق می‌شنویم و بهتر است بگویم که ما در بحث آب هم ناترازی داریم و مشکلی که در بخش آب وجود دارد؛ این است که ما علاوه بر ناترازی در آب، مشکل ناپایداری هم داریم.

وی بیان کرد: مسائل کیفی در کنار کمیت باید مدنظر قرار بگیرد و در این بحث‌ها باید دانش‌آموزان مطالبه‌گر باشند که علاوه بر کمیت به دنبال کیفیت آب‌ها هم باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha