• دوشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۲۲:۰۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403080705368
  • خبرنگار : 50653

روزانه ۸۰ تن، ماهی و آبزی به اصفهان وارد و بازتوزیع می‌شود

روزانه ۸۰ تن، ماهی و آبزی به اصفهان وارد و بازتوزیع می‌شود

ایسنا/اصفهان مدیرعامل ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان گفت: ایجاد مرکز بازتوزیع ماهی در شهرستان از اهداف شهرداری اصفهان بوده است؛ بر این اساس روزانه حدود ۸۰ تن ماهی و آبزی به شهر اصفهان وارد و به ۸ استان بازتوزیع می‌شود.

امیرحسین ماه‌آورپور (دوشنبه ۷آبان‌ماه)  در «آیین بهره‌برداری از پروژه‌های جدید سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان و آغاز جشنواره فروش و آموزش طبخ ماهی»، اظهار کرد: یکی از علل تأسیس بارانداز ماهی در میدان مرکزی، کسب اعتماد و اعتبار کسبه و فعالان اقتصادی شهر اصفهان است. همین موضوع باعث می‌شود که فعالان اقتصادی در سراسر کشور علاقه‌مند شوند و با کسبه‌های فعال اقتصادی در استان اصفهان داد و ستد کنند.

وی ادامه داد: بنا بر اهمیت جذب اعتماد و اعتبار یادشده، به‌مرور زمان بارانداز ماهی در میدان مرکزی میوه و تره‌بار شکل گرفت. به‌منظور بنیان مجموعه بارانداز ماهی، غرفه‌های قدیمی میوه در اختیار گروهی از کسبه قرار گرفته است و هم‌اکنون شاهد افتتاح آن هستیم.

ماه‌آورپور با بیان اینکه بارانداز ماهی به این معناست که صید در بنادر اتفاق می‌افتد، افزود: ایجاد مرکز بازتوزیع ماهی در شهرستان بعد از صید در بنادر از اهداف شهرداری اصفهان بوده است؛ بر این اساس روزانه حدود ۸۰ تن ماهی و آبزی به شهر اصفهان وارد و به ۸ استان بازتوزیع می‌شود.

مدیرعامل ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه موقعیت جغرافیایی استان اصفهان دسترسی به شبکه حمل‌ونقل را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: این پروژه شامل ۱۵ غرفه با مساحتی حدود ۸هزار و ۵۰۰ متر و زیربنایی با ۵هزار و ۳۰۰متر مربع ساخته شده است. تالار ۲۴، یکی از ظرفیت‌های میدان با محوریت فعالان اقتصادی با اعتبار و اعتماد است. در گذشته احساس می‌شد که باید مکان‌های دسترسی افزایش پیدا کند، چنین اماکنی امروز با ۲۸ غرفه آماده بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه نیروگاه ۲۰۰ کیلووات خورشیدی یکی از ظرفیت‌های محیط‌زیستی است، اضافه کرد: این مرکز اولین نیروگاه دوطرفه به شمار می‌رود. هدف‌گذاری ما این است که با مشارکت بخش خصوصی بتوانیم این ظرفیت را تا پایان سال به یک مگاوات برسانیم. امروزه ظرفیت میدان مرکزی در نیروگاه خورشیدی به ۴۶۰ کیلووات می‌رسد که در نوع خود مناسب و خوب است.

مدیرعامل ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: بعد از ۳۰ ‌سال میدان مرکزی میوه و تره‌بار صاحب یک سردخانه هزار تنی می‌شود که گامی مهم برای ورود سرمایه‌گذاران در این حوزه خواهد بود. امیدواریم کمتر از سه ‌ماه دیگر با بهره‌برداری از سردخانه، بسته‌بندی مجموع میوه‌ها را همراه با فاز دوم مجموعه خواروبار محقق کنیم.

به گزارش ایسنا، پروژه‌های شهرداری اصفهان در چهل‌وچهارمین ویژه‌برنامه «به احترام مردم» شامل افتتاح بارانداز ماهی و آبزیان مرکز کشور، تالار جدید میوه و نیروگاه خورشیدی ۲۰۰ کیلوواتی در میدان میوه و تره‌بار بود که با ۱۰۳ میلیارد تومان هزینه به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha