• دوشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403080705198
  • خبرنگار : 50598

ضرورت احداث یک کشتارگاه صنعتی در اراک

ضرورت احداث یک کشتارگاه صنعتی در اراک

ایسنا/مرکزی مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی با تاکید بر ضرورت احداث یک کشتارگاه صنعتی در اراک تصریح کرد: یک کشتارگاه نیمه صنعتی رو به سنتی در اراک داریم که با پیگیری‌های انجام شده، اقداماتی برای سر و سامان بخشیدن به آن صورت گرفته تا سلامت و امنیت غذایی مردم حفظ شود.

مهدی پزشک‌ نیا، ۷ آبان در رزمایش مقابله و کنترل بیماری سل در دامداری‌ها که به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در دامپزشکی استان مرکزی برگزار شد اظهار کرد: موضوع سلامت، خط قرمز نظام است و ما در سازمان پدافند غیرعامل در حوزه تهدیدات زیستی، اقداماتی انجام می‌دهیم.

وی با تاکید بر اینکه باید وسواس و حساسیت ویژه‌ای در حوزه سلامت به خرج دهیم گفت: تهدیدات زیستی با امنیت غذایی و جان و مال مردم در ارتباط است و نباید به راحتی از این موضوع گذر کنیم.

پزشک نیا با تاکید بر پیش‌بینی تهدیدات موجود افزود: تهدیدات زیستی بسیاری وجود دارد و استان مرکزی به دلیل موقعیت ویژه خود، همواره در معرض تهدیدات مختلف بوده است.

وی تصریح کرد: نباید در زمان مقابله با تهدیدات زیستی، غافلگیرانه عمل کنیم مثلا در دوران کرونا در بعضی مواقع، تصمیمات درستی نگرفتیم و لطمه‌هایی به کشور وارد شد.

پزشک‌ نیا با تاکید بر ضرورت احداث یک کشتارگاه صنعتی در اراک تصریح کرد: یک کشتارگاه نیمه صنعتی رو به سنتی در اراک داریم که با پیگیری‌های انجام شده، اقداماتی برای سر و سامان بخشیدن به آن صورت گرفته تا سلامت و امنیت غذایی مردم حفظ شود.

پزشک نیا با بیان اینکه با تمرین و رزمایش، روش مقابله با تهدیدات را شناسایی می‌کنیم گفت: ما در استان سعی کردیم رزمایش‌ و مانورها را به صورت واقعی انجام دهیم و در نقطه صفر، رزمایش‌ها را عملیاتی کردیم.

محمد فتاحی، مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی نیز اظهار کرد: معمولا دستگاه‌ها برای انجام رزمایش‌ها، به سمت موضوعات شناخته شده می‌روند ولی ما در این رزمایش به سراغ بیماری سل رفتیم که تاکنون بحران خاصی در کشور ایجاد نکرده است و با اقدامات خوب دامپزشکان در سراسر کشور، تا الان بیماری سل دامی نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه مصونیت سازی با پدافند غیرعامل تحقق پیدا می‌کند گفت: سل، بیماری مشترک دام و انسان است که به راحتی می‌تواند از دام به انسان سرایت کند. واکسن سل برای دام وجود ندارد و راهبرد مقابله با این بیماری، رعایت اصول بهداشتی و کشتار دام بیمار است.

وی با بیان اینکه واکسن سل در انسان تا ۸۰ درصد ایمنی ایجاد می‌کند تصریح کرد: کنترل بیماری سل در دام به این دلیل اهمیت‌ دارد که امنیت غذایی و سلامت انسان‌ها به خطر نیفتد.

فتاحی با اشاره به اهداف و دستاوردهای رزمایش سل در استان مرکزی گفت: ایجاد آگاهی، دانش، مهارت و ایجاد هماهنگی بین سازمان‌های مختلف، شناسایی مشکلات و موانع، شناسایی اطلاعات مورد نیاز، ارزیابی نحوه مدیریت، ارزیابی کمی و کیفی وسایل و تجهیزات به کار گرفته شده، شناسایی و تشخیص عوامل بحران زا، از جمله عوامل است.

وی اظهار کرد: انتظار می‌رود تا شهرداری‌های استان حداقل یک کشتارگاه صنعتی را در استان مرکزی در راستای حفظ سلامت مردم و امنیت غذایی تاسیس کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha