• دوشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403080705192
  • منبع : نمایندگی فارس

یک مسئول در اداره‌کل محیط زیست فارس:

بر فعال‌سازی سازمان‌های مردم نهاد در حوزه محیط زیست باید پافشاری کرد

بر فعال‌سازی سازمان‌های مردم نهاد در حوزه محیط زیست باید پافشاری کرد

ایسنا/فارس رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل حفاظت محیط زیست فارس بر ضرورت فعال‌سازی انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در این حوزه تأکید کرد.

زهرا شفیعی سروستانی امروز، ۷ آبان در نخستین نشست کارگروه آموزش محیط زیست و تشکیل دبیرخانه ذی‌ربط در اداره‌کل حفاظت محیط زیست فارس به تبیین جایگاه آموزش و تشریح اهداف سازمانی دراین عرصه پرداخت.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش در عرصه محیط زیست و لزوم جلب مشارکت و همراهی سازمان‌های مسئول خواستار مشارکت همه دستگاه‌های مرتبط و تاثیرگذار در موضوع محیط زیست منابع طبیعی و پایه در استان فارس شد.

رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل حفاظت محیط زیست فارس اضافه کرد: در مورد بحث محیط زیست افزایش مشارکت اجتماعی  و توسعه آموزش یک اولویت در حفاظت است و فعال کردن انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در این زمینه موضوعی است که باید بر آن پافشاری کرد.

شفیعی سروستانی بیان کرد: واقعیت این است که سیاستگذاری دولت در مورد محیط زیست در عین حال که شرط لازم است ولی کافی نیست و ضرورت دارد که جامعه نیز در این کار مشارکت داشته باشد.

محسنی، رئیس اداره آموزش ابتدایی و پیش دبستانی‌های آموزش و پرورش فارس نیز در این نشست با اعلام آمادگی برای انتقال مفاهیم آموزشی محیط زیست به دانش‌آموزان اظهار کرد: آموزش و پرورش از دستگاه‌های پیشتاز در زمینه ترویج مفاهیم آموزش محیط زیست است.

جامعیان، رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش فارس هم با ترسیم سیمای آموزش در مفاهیم درسی دانش‌آموزان گفت: یکی از بسترهای اصلی برای مردمی‌سازی فعالیت‌های این حوزه ایجاد فضایی برای گفت‌وگو، بحث، چالش و مطالبه‌گری است که منجر می‌شود سواد و دانش محیط زیستی مردم افزایش پیدا کند و در نهایت محیط زیست حفظ شود.

بذرگر، سرگروه مرکز سلامت آموزش و پرورش فارس هم برخی از الزامات توسعه آموزش در محیط زیست و لزوم فرهنگ‌سازی و انتقال مفایهم در این عرصه را تشریح کرد.

 صمیمی، از سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیرار نیز با اعلام آمادگی شهرداری شیراز برای مشارکت فعال در برنامه‌های آموزش محیط زیست اظهار کرد: موضوع مهم مشارکت همه مردم برای حفظ محیط زیست در اصل پنجاهم قانون اساسی مورد تاکید قرار گرفته است و شهرداری شیراز با مبنا قرار دادن این اصل برای توسعه آموزشهای محیط زیست آمادگی دارد.

به گزارش ایسنا، این نشست با حضور نمایندگان اداره‌کل آموزش و پرورش، اداره‌کل منابع طبیعی، شرکت آب منطقه‌ای فارس، شرکت توزیع نیروی برق، شرکت گاز استان و سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha