• دوشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403080705079
  • خبرنگار : 50673

پرداخت دیه بیش از۴۵۰۰ مصدوم بدون تشکیل پرونده قضایی

پرداخت دیه بیش از۴۵۰۰ مصدوم بدون تشکیل پرونده قضایی

ایسنا/هرمزگان رئیس کل دادگستری هرمزگان از پرداخت دیه بیش از ۴۵۰۰ مصدوم تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی خبر داد.

مجتبی قهرمانی امروز دوشنبه هفتم آبان ماه با اعلام این خبر افزود: اجرای طرح ابتکاری پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی از سال گذشته در استان هرمزگان شروع شده که از ابتدای اجرای این طرح تا امروز در خصوص ۴۵۰۰ تصادف، مصدومین بدون تشکیل پرونده قضائی مستقیماً به بیمه‌ها مراجعه و دیه خود را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: طبق بررسی‌های انجام شده از این تعداد تصادف، در خصوص ۳۳۰۰ مورد مبلغی بالغ بر ۵۸۰ میلیارد تومان بابت دیه به مصدومان پرداخت شده است.

قهرمانی تصریح کرد: اجرای این طرح هم موجبات رضایتمندی مردم شده و هم شرکت‌های بیمه در این خصوص رضایت خود را ابراز کرده‌اند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان یادآور شد: از زمان اجرای این طرح تاکنون ورودی پرونده‌های تصادفات به دستگاه قضائی استان هرمزگان نیز با کاهش چشمگیری مواجه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح در قانون برنامه هفتم توسعه نیز پیش‌بینی شده و با توجه به این موضوع، از طریق معاونت حقوقی قوه قضائیه و وزارت دادگستری ضمن انجام اقداماتی، آئین نامه‌های مرتبط با آن در دست تهیه است تا بر این اساس به زودی این طرح در سراسر کشور عملیاتی و اجرایی شود.

قهرمانی با بیان اینکه در مجموع ۲۵ شرکت بیمه تاکنون در اجرای این طرح در استان هرمزگان مشارکت داشته‌اند، گفت: شرکت‌های بیمه پاسارگاد، آسیا و ایران در خصوص پرداخت بیشترین مبالغ دیه بدون تشکیل پرونده قضائی در رتبه‌های برتر استان قرار دارند و بیمه‌های معلم، تجارت نو، البرز، پارسیان، کوثر، حافظ و کارآفرین هم شرکت‌هایی بوده‌اند که ضمن قرار گرفتن در رتبه‌های بعدی با مشارکت در این طرح، تاکنون پرداخت‌های خوبی به مراجعان و خسارت دیدگان انجام داده‌اند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان بیان کرد: شرکت‌های بیمه بسیاری نیز تاکنون به این طرح پیوسته‌اند و مواردی را دریافت کرده‌اند و در حال ارزیابی و پرداخت خسارات مراجعان هستند.

قهرمانی یادآور شد: اجرای این طرح موجب ارتقاء شاخص‌های مشتری مداری و رقابت در شرکت‌های بیمه نیز شده است و هم اکنون مردم و بیمه شدگان به شرکت‌های بیمه‌ای مراجعه می‌کنند که در کمترین زمان ممکن با کمترین دردسر و با کمترین فرآیند، خسارت‌های آنها را پرداخت کنند.

به گزارش ایسنا، بر اساس طرح پرداخت دیه تصادفات بدون نیاز به تشکیل پرونده قضائی، مصدومین حوادث رانندگی موضوع مواد ۷۱۶ و ۷۱۷ قانون مجازات اسلامی در صورت تمایل و با توجه به قابل گذشت بودن این جرایم، بدون نیاز به تشکیل پرونده قضائی جهت دریافت دیه به شرکت‌های بیمه طرف قرارداد، معرفی می‌شوند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha