• دوشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403080705069
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

سرپرست اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد

تحقق ۸۷ درصدی میزان حقوق دولتی معادن برای سال‌جاری در آذربایجان شرقی

تحقق ۸۷ درصدی میزان حقوق دولتی معادن برای سال‌جاری در آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی سرپرست اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در هفت ماهه امسال بالغ بر ۸۷ درصد میزان حقوق دولتی معادن استان محقق شد.

عبدالحمید سرتیپی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طبق برنامه مقرر شده بود که ۲.۴ هزار میلیارد تومان حقوق دولتی تا پایان سال ۱۴۰۳ وصول شود که تاکنون ۲.۱ هزار میلیارد تومان، معادل ۸۷ درصد محقق شده است.

وی افزود: با پیگیری‌های جدی و مستمر این اداره‌کل و برگزاری جلسات متعدد با بهره‌برداران معادن، میزان حقوق دولتی وصول شده در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۶۱ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه پایداری درآمدهای معدنی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، مطرح کرد: برنامه‌هایی جهت پایداری درآمدهای ناشی از وصول حقوق دولتی معادن پیش‌بینی شده است.

سرپرست اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی بیان کرد: پیگری مستمر بازگردانی معادن راکد به چرخه فعالیت با احصا، رفع موانع و در نتیجه افزایش تعداد واحدهای معدنی فعال از ۴۲ درصد در ابتدای سال‌جاری به ۶۸ درصد کل معادن استان در پایان مهرماه یکی از برنامه‌های پیدارسازی درآمدهای معدنی است.

پیگری جدی توسعه اکتشافات و کشف ذخایر جدید معدنی و همچنین رصد موثر و مستمر فعالیت معادن از طریق ثبت آمار تولید (میزان بهره‌برداری از معادن) در سامانه کاداستر و سامانه جامع تجارت از دیگر برنامه‌هایی بود که سرپرست اداره‌کل صمت استان برای پایدارسازی حقوق دولتی معادن عنوان کرد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، به استناد ماده ۱۴ قانون معادن، دارندگان پروانه بهره‌برداری معدنی موظف هستند درصدی از بهای مواد معدنی در سر معدن را به عنوان سهم دولت از بهره‌برداری معادن، تحت عنوان حقوق دولتی معادن پرداخت نمایند تا صرف ایجاد زیرساخت و رفاه و توسعه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha