• دوشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403080705031
  • خبرنگار : 50200

۲۴۰ میلیون مترمکعب آب پشت سدهای مازندران ذخیره شد

۲۴۰ میلیون مترمکعب آب پشت سدهای مازندران ذخیره شد

ایسنا/مازندران مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: بارش‌های ۲۹ مهر تا ۶ آبان، با توجه به بارندگی در مناطق بالادست بر میزان ذخیره آب در مخزن سدهای مازندران اثرگذار بود و مجموع آب ذخیره شده در سدهای استان را به ۲۴۰ میلیون مترمکعب رساند.

حیدر داوودیان ۷ آبان در جمع خبرنگاران از افزایش ۱۴ میلیون مترمکعبی حجم آب ذخیره شده در سدهای مازندران خبر داد و با بیان این‌که در حال حاضر حجم آب ذخیره شده در مخزن سدهای استان ۱۲۱ میلیون مترمکعب بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است، اظهار کرد: بیشترین میزان ورودی آب به سدهای استان در روزهای اخیر مربوط به سد البرز بود که ۷ میلیون مترمکعب آب وارد مخزن این سد شد.

داوودیان افزود:حجم آب ذخیره شده در سدهای استان تا پیش از بارش‌های اخیر ۲۲۶ میلیون مترمکعب بود که اکنون به ۲۴۰ میلیون مترمکعب رسیده است. این میزان ۱۰۰ درصد بیشتر از حجم ذخیره آب سدهای استان در تاریخ مشابه پارسال (۶ آبان ۱۴۰۲) است.  

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: آب ذخیره شده در مخزن سد شهید رجایی تا پایان مهر امسال ۸۷ میلیون مترمکعب بود که با بارش‌های اخیر با ۶ میلیون مترمکعب افزایش به ۹۳ میلیون متر مکعب معادل ۵۸ درصد ظرفیت حجم مخزن این سد رسید. 

داوودیان درباره آب ذخیره شده در پشت سد آیت‌الله صالحی مازندرانی (البرز) طی بارندگی‌های چند روز گذشته اظهار کرد: با بارندگی‌های مناسب مناطق بالادست این سد، ورودی آب به مخزن آن به ۳۱ مترمکعب بر ثانیه رسید و طی ۷ روز بارندگی، ۷ میلیون مترمکعب آب وارد مخزن این سد کرد.

وی افزود: با این میزان آب ورودی، مجموع آب ذخیره شده پشت سد آیت‌الله صالحی مازندرانی به ۱۲۲ میلیون مترمکعب رسید که معادل ۸۶ درصد حجم مخزن این سد است و افزایش ۸۲ درصدی نسبت به ۶ آبان ۱۴۰۲ را نشان می‌دهد. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به بارندگی‌های اواسط ماه مهر نیز خاطرنشان کرد: در هفته دوم مهرماه امسال نیز بارش‌های مطلوبی داشتیم که منجر به افزایش ۲۲ میلیون مترمکعبی آب موجود در مخزن سدهای مازندران شده بود و با توجه به پیش‌بینی‌ها از شرایط اقلیمی و بارش‌های مازندران در ماه‌های پیش رو امیدواریم که در پایان سال با ذخایر آبی مطلوبی به استقبال فصل جدید کشاورزی برویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha