• دوشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403080705020
  • خبرنگار : 50177

۴۰ دانشجو در ۱۲ شرکت مستقر در پارک علم و فناوری لرستان پذیرش شدند

۴۰ دانشجو در ۱۲ شرکت مستقر در پارک علم و فناوری لرستان پذیرش شدند

ایسنا/لرستان مدیر مراکز رشد پارک علم و فناوری لرستان گفت: ۹۶ دانشجو متقاضی استفاده از طرح دستیارفناور در ۲۴ شرکت مستقر در پارک علم و فناوری بوده‌اند که از این تعداد، ۴۰ دانشجو در ۱۲ شرکت مستقر در پارک علم و فناوری لرستان پذیرش شدند.

عبدالمجید فرج‌الهی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: از زمان ابلاغ طرح دستیارفناور توسط معاونت فناوری و نوآوری که براساس هدایت هدفمند آموزه‌های دانشجویان در راستای استفاده کاربردی و کسب تجربه عملی جهت شکل‌گیری دانشگاه جامعه‌محور، پاسخگو و کارآفرین و ایجاد انگیزه و حس امید و نشاط و القای تفکر آموزش پویا در دانشجویان و با هدف تربیت نیروی متخصص تنظیم و برنامه‌ریزی شده است.

وی اضافه کرد: طرح مذکور با همکاری پارک‌های علم و فناوری به منظور تجمیع اجزای این اکوسیستم و ارائه درخواست ها طراحی و راه‌اندازی شده است.

مدیر مراکز رشد پارک علم و فناوری لرستان گفت: سال گذشته ۹۶ دانشجو متقاضی استفاده از این طرح در ۲۴ شرکت مستقر در پارک علم و فناوری بوده‌اند که از این تعداد ۴۰ دانشجو در ۱۲ شرکت مستقر در پارک علم و فناوری لرستان پذیرش شدند.

فرج‌الهی با بیان اینکه تعداد پذیرش در طرح دستیار فناوران در هر سال متغیر است، ادامه داد: دانشجویان در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری می‌توانند با فعالیت در شرکت های فناور و دانش بنیان در حوزه مربوطه کار یاد بگیرند. همچنین پارک علم و فناوری مبلغی براساس آیین‌نامه ابلاغی و بر اساس مدرک تحصیلی به این اشخاص پذیرش شده پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه اکنون ۴۳ شرکت دانش‌بنیان در استان وجود دارد که از این تعداد، ۲۲ شرکت در پارک علم و فناوری مستقرند، بیان کرد: عمده فعالیت این شرکت‌ها در حوزه IT، الکترونیک، کشاورزی و ... است و عمده درخواست‌ها و تقاضاها در بحث صنایع خلاق بخش صنایع‌ دستی، گردشگری و میراث فرهنگی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha