• دوشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403080704944
  • خبرنگار : 71592

کارشناس نظامی صهیونیست: ارتش در برابر پهپادهای حزب‌الله ضعیف است

کارشناس نظامی صهیونیست: ارتش در برابر پهپادهای حزب‌الله ضعیف است

رژیم صهیونیستی اذعان کرد کارخانه نظامی که در نزدیکی عکا مورد اصابت قرار گرفت مدت‌ها مورد هدف قرار گرفته بود و سیستم‌ها نتوانستند پهپاد را رهگیری کنند و آژیرها فعال نشدند. یک کارشناس نظامی اسرائیلی نیز در این باره گفت: ارتش در مقابل پهپادهای حزب‌الله ضعیف است و یک شکاف عملیاتی قدیمی وجود دارد.

به گزارش ایسنا، در حالی که هشدارها درباره امکان نفوذ پهپادها از لبنان به اراضی اشغالی ادامه دارد و آژیرهای خطر همچنان به ساکنان شمال فلسطین اشغالی درباره احتمال نفوذ یا سقوط پهپادهای لبنانی هشدار می‌دهند، رژیم صهیونیستی رسما اعلام کرد ۲ صهیونیست پس از سقوط پهپاد لبنانی در منطقه صنعتی نزدیک شهر عکا به نام «بار لیو» زخمی شدند.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از منابعی گزارش کرد این پهپاد که توسط حزب‌الله لبنان به سمت شهر عکا پرتاب شد، در کارخانه صنایع نظامی منفجر شد.

ارتش رژیم صهیونیستی در حال بررسی این موضوع است که چرا آژیر خطر در این منطقه که مورد حمله پهپادی قرار گرفته است، فعال نشده است و وبگاه خبری «واینت» هم گزارش کرد این صحبت‌ها درباره کارخانه صنایع نظامی «باز» رژیم صهیونیستی هم مطرح است.

کلیپ‌های ویدیویی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که یک پهپاد پیش از انفجار در آسمان منطقه صنعتی بار لیو در نزدیکی عکا در حال پرواز است و پدافند هوایی رژیم صهیونیستی قادر به رهگیری آن نیست.

اورژانس رژیم صهیونیستی موسوم به ستاره سرخ داود هم زخمی شدن ۲ صهیونیست با ترکش‌های ناشی از انفجار این پهپاد را گزارش کرد.

رادیو رسمی رژیم صهیونیستی «کان» هم گزارش کرد ارزیابی‌ها حاکی از آن است که حزب‌الله کارخانه مورد نظر را می‌شناخت و به شکل هدفمند مورد هدف قرار گرفته است تا جایی که پهپاد حزب‌الله از خاک لبنان بلند شده و با موفقیت توانسته است از پدافند هوایی رژیم صهیونیستی عبور کند.

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای، مسؤولیت این حمله پهپادی به کارخانه صنایع نظامی رژیم صهیونیستی در نزدیکی عکا را برعهده گرفت.

در این راستا امیر بوحبوط، نویسنده و مفسر امور نظامی در وبگاه عبری «WALLA»، گفت: «یک شکاف عملیاتی در مقابله با تهدیدات سطح پایین هواپیماهای بدون سرنشین وجود دارد و این شکاف امروز به وجود نیامده، بلکه از هفت اکتبر ۲۰۲۳ به بعد برملا شد؛ زمانی که تیمی از حماس از طریق گلایدر وارد شهرک‌های اسرائیلی شد بدون اینکه توسط نیروی هوایی شناسایی یا حتی رهگیری شوند.

بوحبوط همچنین خاطرنشان کرد که وظیفه شناسایی، ردیابی و رهگیری پهپادها بسیار پیچیده است، زیرا حزب‌الله پهپادهای خود را از مناطقی با زمین‌های توپوگرافی صعب العبور با استفاده از پرتابگرهای متحرک پرتاب می‌کند، بنابراین آنها در مدت زمان کوتاهی به حریم هوایی اسرائیل نفوذ می کنند.

وی در پایان تاکید کرد: عدم موفقیت مکرر در برخورد با هواپیماهای بدون سرنشین به دلیل نبود نیروی هوایی در طول سالیان گذشته است، اگرچه تهدیدات پهپادها به وضوح در طول جنگ سوریه و همچنین در زمان بحران اوکراین مشخص شد.

در همین راستا، رسانه‌های دشمن روز چهارشنبه گزارش کردند که ارتش رژیم صهیونیستی در برخورد با پهپادها ضعف دارد و در این خصوص به پهپادی اشاره کردند که روز سه شنبه به دور از چشم رادارها از لبنان وارد اراضی اشغالی شد و شهرک‌نشینان را وارد پناهگاه‌ها کرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha