• دوشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403080704930
  • خبرنگار : 50975

پیش‌بینی برداشت ۱۰۰۰ تن انار از باغات چهارمحال و بختیاری

پیش‌بینی برداشت ۱۰۰۰ تن انار از باغات چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیر باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سطح زیر کشت محصول انار در استان ۱۶۸ هکتار است، گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰۰۰ تن انار از باغات استان برداشت شود.

ابراهیم شیرانی امروز هفتم آبان‌ماه در خصوص آغاز برداشت انار از باغات چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: «دورک اناری» از جمله مناطق زیر کشت انار در شهرستان کیار بوده که هم‌اکنون فصل برداشت این محصول از باغات استان آغاز شده است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سطح زیر کشت این محصول ۱۶۸ هکتار است، گفت: پیش‌بینی می‌شود با میانگین عملکرد هفت تن در هکتار، بیش از ۱۰۰۰ تن انار برداشت شود.

وی ادامه داد: ارقام انار کشت شده در استان بومی و محلی شهرستان است که با آب و هوای منطقه سازگارند.

شیرانی بیان کرد: رقم‌های ترش محلی و رقم بومی و در کنار آن‌ها، ارقام اصلاح شده ملس ممتاز و خارجی واندرفول نیز بوسیله باغداران پیشرو که به صورت پایلوت کشت کردند، زیر کشت رفته است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: عمده محصول تولیدی انار به صورت تازه‌خوری است که در بازار استان و استان‌های هم‌جوار همچون اصفهان و تهران به فروش می‌رسد.

پیشی‌بینی برداشت ۱۰۰۰ تن انار از باغات چهارمحال و بختیاری

شناسایی مناطق مستعد کاشت انار در چهارمحال و بختیاری

وی افزود: در کنار آن محصولات جانبی مانند ترشی ناردون، رب انار و لواشک نیز از جمله صنایع فرآوری این محصول است که توسط محلی‌ها در کنار برداشت محصول انجام می‌شود.

شیرانی در خصوص شناسایی مناطق مستعد کاشت انار، خاطرنشان کرد: بازاریابی، شناسایی و بازارپسندی این محصول از نظر کمیت و کیفیت برای توسعه در دستور کار قرار دارد و مناطقی نیز در استان شناسایی شده‌اند که امید است در طرح‌های انتقال آب این زمین‌ها زیر کشت محصول انار بروند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha