• دوشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1403080704904
  • خبرنگار : 71263

افزایش سهم تجارت الکترونیکی در صادرات ترکیه

افزایش سهم تجارت الکترونیکی در صادرات ترکیه

ترکیه انتظار دارد سهم تجارت الکترونیکی از مجموع صادرات این کشور، از ۰.۹۱ درصد در سال ۲۰۲۲، به ۳ درصد تا پایان سال ۲۰۲۴ افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، عمر بولات، وزیر بازرگانی ترکیه در یک کنفرانس تجارت الکترونیک در استانبول، اظهار کرد: ارزش جهانی تجارت الکترونیک در سال میلادی جاری، به رکورد ۵.۸ تریلیون دلار رسید و ترکیه به دنبال کسب سهم بیشتری از بازار جهانی است و انتظار می‌رود این رقم تا پایان سال ۲۰۲۴، به ۶.۳ تریلیون دلار برسد.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، وزیر بازرگانی ترکیه بر پتانسیل گسترده تجارت الکترونیک تاکید کرد و به نقش حیاتی آن در تحول دیجیتال و گسترش سریع آن از زمان همه‌گیری کرونا اشاره کرد که به یک بخش اساسی از شیوه‌های تجاری مدرن تبدیل شده است.

بولات گفت: ۴۹.۵ درصد از جمعیت ترکیه در سال گذشته، به صورت آنلاین کالا و خدمات سفارش دادند و حجم تجارت الکترونیک این کشور از ۳.۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹، به ۵۳.۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ افزایش یافت. شمار کسب و کارهای آنلاین در همین مدت، ۷۱۷ درصد رشد کرد و از ۶۸ هزار کسب و کار، به ۵۵۹ خزار و ۴۰۰ کسب و کار رسید.

صادرات تجارت الکترونیک ترکیه، ۰.۹۱ درصد از کل صادرات کالا در سال ۲۰۲۲، به حساب آمد و این رقم در سال ۲۰۲۴ تاکنون، به ۲.۶ درصد رسیده است. وزیر بازرگانی ترکیه پیش بینی کرد این رقم تا پایان سال، به ۳ درصد رشد خواهد کرد.

به گفته بولات، ترکیه، در راستای برنامه توسعه خود، افزایش سهم صادرات تجارت الکترونیک به ۱۰ درصد از کل صادرات کالا تا سال ۲۰۲۸ را هدف گذاری کرده است. حجم کل تجارت ترکیه در سال ۲۰۲۳، تقریبا ۱.۷ تریلیون دلار بود که تجارت خرده فروشی، ۳۰۶.۲ میلیارد دلار سهم داشت و ۱۷ درصد از کل تجارت را تشکیل داد.

بر اساس گزارش ‌آذرنیوز، بولات همچنین خاطرنشان کرد که وزارت بازرگانی با قوانین جدید که تقویت رشد متوازن کسب و کارها را مد نظر دارد، برای ایجاد یک محیط رقابتی و پایدار در بخش خرده فروشی تلاش کرده است. قوانین اخیر حمایت از مصرف کننده، حقوق قوی‌تری را در برابر تقلب، از جمله حق انصراف برای کالاها و خدمات، معرفی کرده است. دولت همچنین بر افزایش مشارکت زنان در تجارت و افزایش رقابت پذیری بازارهای تجارت الکترونیک و صادرات متمرکز است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha