• دوشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403080704903
  • خبرنگار : 50200

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران:

بازرسی از معادن پرخطر و برخورد با متخلفان در اولویت است

بازرسی از معادن پرخطر و برخورد با متخلفان در اولویت است

ایسنا/مازندران مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در جلسه شورای معاونین اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران ویژه منطقه غرب استان با تاکید بر لزوم تقویت زیرساخت‌ها برای جذب حداکثری تسهیلات مشاغل خانگی، خاطرنشان کرد: بازرسی از معادن و کارگاه‌های پرخطر حتما به صورت ویژه در استان پیگیری می‌شود.

علی باقری‌  ۷ آبان در جلسه شورای معاونین اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران ویژه منطقه غرب استان که با حضور معاونین اداره کل و روسای ادارات ارزیابی عملکرد و حراست اداره کل و روسای ادارات شهرستان های غرب استان(نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن و رامسر) با هدف بررسی وضعیت عملکردی و مشکلات ادارات به میزبانی شهرستان چالوس برگزار شد، اظهار کرد: عملا ما ۳ وزارتخانه را پوشش می‌دهیم و رؤسای شهرستان‌ها وظیفه سنگینی نسبت به سایر دستگاه‌های اجرایی دارند.

باقری با اعلام اینکه این هنر مدیران و روسای شهرستان‌ها است تا با مشکلات موجود رتبه‌های برتر را کسب کنیم، بیان کرد: در حوزه فرهنگی باید با کمک آموزش و پرورش نسبت به ترویج فرهنگ اشتغال و حتی تعاونی فعالیت داشته باشیم، همچنین در راستای نشاط اجتماعی کارفرمایان و کارگران را به ورزش تشویق کنیم.

وی خواستار راه‌اندازی کمیته اشتغال با کمک دستگاه‌های اجرایی شد و ضمن تاکید بر بکارگیری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، افزود: در حوزه مشاغل خانگی که از اولویت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است می‌شود با تقویت زیرساخت‌ها بیشترین جذب تسهیلات را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه سامانه جستجوی شغل را باید با کمک کاریابی‌ها، به درستی معرفی کنیم گفت: سند توسعه تعاون می‌تواند کمک خوبی در استان باشد چراکه ۲۵ درصد اعتبارات را در تعاون داریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام اینکه با کمک تعاونی‌ها می‌توان اشتغال ایجاد کرد، از لزوم وجود واحد تعاون در ادارات بر اساس سند توسعه تعاون یاد کرد و افزود: بازرسی از معادن و کارگاه‌های پرخطر حتما به صورت ویژه در استان پیگیری می‌شود.

جذب حداکثری تسهیلات مشاغل خانگی/ بازرسی از معادن پرخطر و برخورد با متخلفان در اولویت است

پیگیری ویژه برای اشتغال مجدد مقرری‌بگیران

مدیر روابط کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این جلسه از بازرسی از معادن تحت الارضی و سطح الارضی و برخورد قاطع و بدون اغماض در صورت وجود نواقص با بهره‌برداران مختلف خبر داد و اظهار کرد: در اجرای تبصره ماده ۱٠۵ قانون کار با کارفرمایان کارگاه‌های پرخطر با اولویت کارگاه‌های ساختمانی و معادن برخورد بدون اغماض صورت می‌گیرد.

 حامد رضوانی با اشاره به معرفی مقرری‌بگیران به فنی و حرفه‌ای، از پیگیری اشتغال مجدد مقرری‌بگیران به صورت ویژه و نیز از تشکیل کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاه های مشمول خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرای طرح آماک ابلاغی مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت و بهداشت کار (آموزش ویژه کارگران و استاد کاران ساختمانی)، تاسیس و تجدید تشکل ها، برگزاری کارگاه آموزشی تشکلهای کارگری و کارفرمایی، پاسخگویی سریع و به موقع به مکاتبات دیوان عدالت اداری علی‌الخصوص در تنظیم لوایح دفاعیه و ارسال آن به قید فوریت به شعب دیوان، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در کارگاه‌های بالای ۵٠ نفر ماده ۴۸ و ۴۹ قانون کار و رعایت حد نصاب جلسات رسیدگی در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف از جمله اقدامات مهم در حوزه روابط کار است.

تعیین تکلیف تعاونی‌های غیرفعال

مدیر امور تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این جلسه با اشاره به تبیین برنامه‌های عملکردی و تحولی ابلاغی از وزارت متبوع، تصریح کرد: نمرات ارزیابی ادارات تابعه و تفهیم نقاط مثبت و منفی آن بررسی می‌شود.

احمد پویش از اهتمام در امر نظارت و حسابرسی تعاونی‌ها به ویژه اخذ صورت‌های مالی تعاونی‌ها خبر داد و افزود: جلسات شورای توسعه تعاون با هماهنگی فرمانداران و سایر دستگاهای اجرایی به صورت منظم برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر ثبت تشکیل و آگهی تغییرات تعاونی‌ها در سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون، خاطرنشان کرد: تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی و توسعه روستایی با استفاده از ظرفیت فرمانداران، بخشداران و دهیاران تشکیل شود.

مدیر امور تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران به تعیین تکلیف تعاونی‌های غیرفعال اشاره کرد و گفت: پاسخ به موقع به مکاتبات اداری در اولویت قرار دارد.

جذب حداکثری تسهیلات مشاغل خانگی/ بازرسی از معادن پرخطر و برخورد با متخلفان در اولویت است

پیگیری جذب کامل منابع مشاغل خانگی

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در جلسه شورای معاونین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در غرب استان و در چالوس از پیگیری جذب کامل منابع مشاغل خانگی با توجه به محدودیت زمانی درنظر گرفته شده برای استان‌ها توسط وزارتخانه خبر داد.

رضا عبدی با اشاره به پیگیری جذب و بکارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی بخصوص تحقق تعهدات و ثبت در سامانه رصد اشتغال، گفت: اطلاع‌رسانی و ترغیب کارفرمایان و کارجویان به استفاده از ظرفیت سامانه جستجوی شغل در حال انجام است.

کمک به شهرستان‌ها با اجرای طرح مولدسازی

علی‌اکبر مهدی‌پور، مدیر پشتیبانی و منابع انسانی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این جلسه با اعلام اینکه از ظرفیت تمام نیروی انسانی استفاده می‌شود، تصریح کرد: تقریبا تمام هزینه های اداری و پرسنلی اداره کل و شهرستانها به‌روز است.

وی خواستار رعایت نظم و انضباط اداری و استفاده از نرم افزار مربوط ثبت و درج به موقع اطلاعات مرخصی و ماموریت‌ها در سامانه شد و ادامه داد: موضوع فروش ساختمانی و خرید مجموعه برای شهرستان‌های استیجاری در قالب طرح مولدسازی در مراحل نهایی(کمیته هیات عالی سازمان خصوصی سازی) برای تایید قیمت و نهایتا مزایده فروش قرار دارد.

تعامل با ادارات برای ترویج فرهنگ کار

ابوعلی مهدی‌زاده، مدیر امور اجتماعی و رفاهی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این جلسه با اشاره به بازدید ادواری شورای متناظر شورای هماهنگی حمایت از بیمه شدگان واحدهای کارگری شهرستان‌ها، بیان کرد: پیگیر تحقق منابع درآمدی ماده ۷۵۴ قانون کار بر اساس تعهدات پیش‌بینی شده هستیم.

مهدی‌زاده، خواستار ترویج فرهنگ کار از طریق تعامل با ادارات آموزش و پرورش و مراکز آموزشی شد و افزود: بازدید میدانی از مراکز رفاهی، خدماتی و فرهنگی واحدهای تولیدی، پیگیری در تحقق برنامه‌های پیش‌بینی شده سی‌وششمین جشنواره امتنان استان صورت گرفت.

وی همچنین از تعامل با معاونت بهداشتی شهرستان چالوس در خصوص پیگیری اجرای طرح رفع سوء تغذیه کودکان برای دهک خانواده یک تا ۷ خبر داد.

جذب حداکثری تسهیلات مشاغل خانگی/ بازرسی از معادن پرخطر و برخورد با متخلفان در اولویت است

به گزارش ایسنا، در ابتدای این جلسه عبدالله کیاکجوری، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چالوس به بیان عملکرد و مشکلات اداره شهرستان پرداخت و معاونین اداره کل و مسئولین ستادی حاضر در این جلسه در ادامه انتظارات حوزه‌های تخصصی از ادارات شهرستان‌هامطرح کردند و روسای ادارات شهرستان‌های غرب استان نیز به بیان مشکلات پیش رو به ویژه در حوزه تخصصی پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha