• دوشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403080704860
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

معاون فنی و مهندسی بندر چابهار خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی پروژه موانع حفاظت پیرامونی بنادر تجاری سیستان و بلوچستان

آغاز عملیات اجرایی پروژه موانع حفاظت پیرامونی بنادر تجاری سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون فنی و مهندسی بندر چابهار از آغاز عملیات اجرایی پروژه موانع حفاظت پیرامونی بنادر تجاری سیستان و بلوچستان خبر داد.

هادی مومنی در گفت وگو با ایسنا، در تشریح پروژه موانع حفاظت پیرامونی بنادر تجاری استان بیان کرد: این پروژه در قالب دو قرارداد مجزا با مجموع اعتبار کل ۲۶۵ میلیارد تومان در حال اجراست که در این راستا حدود ۳.۵ کیلومتر دیوار بتنی پیش ساخته و ۵ کیلومتر و ۶۰۰ متر افزایش ارتفاع موانع پیرامونی در بنادر تجاری استان اجرا خواهد شد که در نهایت منجر به افزایش ایمنی و امنیت محوطه های بندری می‌شود.

مومنی اظهار کرد: یکی از اساسی ترین زیرساخت ها برای بنادر، موانع حفاظت پیرامونی بوده که در واقع نقش حفاظت کنندگی برای کالاهای سرمایه گذاران و سایر تجهیزات استراتژیک بندری را دارد و علاوه بر آن می تواند با بهره گیری از معماری منحصر به فرد در اجرای سازه دیوار حفاظتی، در راستای تکریم ارباب رجوع موجب افزایش جذابیت مبلمان شهری چابهار شود.

وی افزود: پس از تکمیل نقشه های اجرایی فاز دوم این پروژه حدود ۳ کیلومتر و ۸۰۰ متر افزایش ارتفاع موانع پیرامونی کوی بندر و ۶۰۰ متر موانع حفاظت پیرامونی شمال بندر شهید کلانتری به احجام پروژه اضافه می شود که اعتبار کل آن نیز افزایش خواهد یافت.

معاون فنی و مهندسی بنادر و دریانوردی استان ضمن اشاره به نقش و اهمیت بنادر تجاری استان در اقتصاد و معیشت مردم گفت: بنادر تجاری به عنوان مرزهای بازرگانی کشور بخش مهمی از یک شبکه گسترده لجستیک، زمینه تجارت و تبادل کالا بین مناطق دور و نزدیک را فراهم می کند و به طور کلی برنامه های توسعه ای بنادر و رفتار آنها تحت تاثیر تحولات جهانی تجارت همواره در حال تغییر بوده و پیوسته خود را با تحولات ایجاد شده در سایر بخش ها مانند کشتیرانی بازار سرمایه و گروه های صنعتی و غیره انطباق می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در طول زمان بنادر از یک مرکز ساده به یک زیربنای مهم که پشتیبان اقتصادی کشورها تبدیل شده اند، افزود: بنادری که بتوانند بر اساس کنوانسیون ها و الزامات بین المللی و همگام با تکنولوژی های روز با هدف تسهیل امورات ذینفعان و افزایش امنیت عملیات بندری حرکت کنند به عنوان بنادر پیشرو از آنها یاد می‌شود و بنادر تجاری استان سیستان و بلوچستان با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص با قرارگیری در مسیر کریدورهای بین المللی و نیز به عنوان دروازه ورودی از اقیانوس به کشور می‌توانند با تکمیل زیرساخت ها مختلف به یکی از مهم ترین بنادر کشور و منطقه تبدیل شده و نقش آفرینی فعالی را در حوزه حمل و نقل دریایی انجام دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha