• دوشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403080704857
  • خبرنگار : 50664

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خبرداد

پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی طرح‌های پایانه‌های مرزی خراسان رضوی

پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی طرح‌های پایانه‌های مرزی خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: متوسط پیشرفت فیزیکی طرح‌ها در حوزه پایانه‌های مرزی بالغ‌بر ۵۰ درصد است.

کاظم قلاسی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه متوسط پیشرفت فیزیکی طرح‌ها در حوزه پایانه‌های مرزی بالغ‌بر ۵۰ درصد است، اظهار کرد: اعتبارات حوزه نگهداری، مرمت و بهسازی پایانه‌های مرزی استان بالغ‌بر ۱۹۵ میلیارد ریال است که برای پیشبرد طرح جامع پایانه مرزی دوغارون در ۶ماهه اول سال جاری حدود ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته جهت اجرای این طرح، اعتبار تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۳ تا ۸۰۰ میلیارد ریال افزایش خواهد داشت.

وی در خصوص عملکرد معاونت فنی و راه‌های روستایی استان در ۶ماهه نخست سال جاری عنوان کرد: بیش از هزار و ۲۲۸ میلیارد ریال در خصوص اعتبارات حوزه اداره فنی و نظارت برای سال جاری مصوب شد که پیش‌بینی می‌شود این مقدار تا ۲هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کند.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی تصریح کرد: این پروژه‌ها شامل احداث و تکمیل سوله‌های شن و نمک استان به مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار، مرمت و بهسازی ساختمان‌های پاسگاه‌های پلیس راه استان با اختصاص ۶۰ میلیارد ریال اعتبار، نگهداری، مرمت و بهسازی راهدارخانه‌های استان با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار و احداث راهدارخانه‌ها در سطح استان با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال می‌شود.

قلاسی افزود: احداث ۴ باب نمازخانه‌های بین‌راهی در محورهای تربت‌حیدریه - باغچه (نمازخانه گرماب)، سرخس- مشهد (نمازخانه تنگل شور)، قوچان‌-‌چناران (نمازخانه راهبران) و سبزوار- قوچان (نمازخانه عبدالله گیو) از جمله سایر پروژه‌های فنی استان است که در این حوزه در سال جاری اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نمازخانه‌های بین‌راهی در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۳ بالغ بر ۴۵ درصد است.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی در رابطه با وضعیت نگهداری از راه‌های روستایی و فرعی در ۶ماهه نخست سال جاری در استان خاطرنشان کرد: در این حوزه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۹۰ کیلومتر روکش مجدد در راه‌های روستایی و فرعی انجام‌شده که این عملیات شامل اجرای ماسه آسفالت و روکش آسفالت گرم است.

قلاسی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون در حوزه ساخت راه‌های روستایی ۱۳۶ کیلومتر از راه‌های روستایی زیرسازی و بسترسازی شده که ازجمله می‌توان به احداث و آسفالت ۱۲۳ کیلومتر اشاره کرد که در صورت تأمین اعتبار لازم پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال بتوان زمینه احداث و آسفالت ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی را فراهم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha