• دوشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: ایران در جهان
  • کد خبر: 1403080704844
  • خبرنگار : 71628

بنگلادش: حمله اسرائیل نقض حاکمیت ملی ایران و منشور سازمان ملل بود

بنگلادش: حمله اسرائیل نقض حاکمیت ملی ایران و منشور سازمان ملل بود

وزارت امور خارجه بنگلادش در بیانیه‌ای حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه ایران در بامداد شنبه را محکوم کرده و آن را نقض «جدی» حاکمیت ملی ایران، منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی دانست.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه بنگلادش در بیانیه‌ای در واکنش به اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه ایران در بامداد شنبه گذشته، بیان کرد که «صراحتا» این حمله را محکوم کرده و این اقدام را نقض جدی حاکمیت ملی ایران، منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی می‌داند.

به گفته وزارت امور خارجه بنگلادش، چنین اقدامات تحریک‌آمیزی دربردارنده تهدید ثبات‌زدایی از منطقه‌ای ناپایدار و تهدیدهایی گسترده برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.

بنگلادش در این بیانیه از بازیگران منطقه‌ای و جهانی خواست که از نفوذ خود برای در پیش گرفتن خویشتن‌داری و جلوگیری از گسترش بیشتر تنش‌ها استفاده کنند.

این کشور تاکید کرده «تعهد نسبت به هنجارهای بین‌المللی، گفتمان و احترام به حاکمیت ملی مهم‌ترین کار برای حفظ ثبات در منطقه غرب آسیا و فراتر از آن است.

وزارت امور خارجه بنگلادش اعلام کرد که این کشور از جامعه بین‌المللی می‌خواهد اقدامی جمعی در حمایت از ثبات در منطقه غرب آسیا انجام دهند و تاکید دارد که دیپلماسی و احترام دوجانبه، تنها روش موفقیت‌آمیز برای رسیدن به صلح پایدار است.

واکنش وزارت امور خارجه بنگلادش در پی این مطرح می‌شود که قرارگاه پدافند هوایی ایران بامداد شنبه در بیانیه‌ای تصریح کرد که با وجود هشدارهای قبلی مسئولین جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی در اقدامی تنش‌زا، نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد این حادثه در دست بررسی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha