• دوشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403080704816
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان خبر داد

اکران «باغ کیانوش» در سالن های سینمای گیلان

اکران «باغ کیانوش» در سالن های سینمای گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان گفت: برای نمایش فیلم سینمایی «باغ کیانوش» در شهرستان‌های دارای سینما، سالن‌های کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش و همچنین، در بستر تماشاخانه سیار برنامه داریم.

سیدجلیل میرعظیمی امروز دوشنبه هفتم آبان ماه در نشست هم اندیشی با مسئولان اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان جهت اکران فیلم سینمایی «باغ کیانوش» که محصول مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان سینمایی سوره است، به اهمیت هم‌گرایی مجموعه‌های فعال در عرصه تعلیم و تربیت به یژه‌ تعامل کانون و آموزش و پرورش پرداخت و اظهار کرد: دو مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و وزارت آموزش و پرورش در تربیت نسل آینده نقش مهمی دارند.

وی ارائه محصول فرهنگی فاخر و تلاش برای بهره‌مندسازی هرچه بیشتر مخاطبان را از نقطه‌های مشترک این دو مجموعه فعال در عرصه تربیت عنوان کرد و با اشاره به تولید فیلم سینمایی «باغ کیانوش»، عنوان کرد: این محصول فرهنگی با رویکرد تبیین ارزش‌های دفاع مقدس، ‌عنوان بهترین فیلم و بهترین جلوه‌های ویژه بخش فیلم‌های سینمایی سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان را کسب کرده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان ضرورت اکران حداکثری این فیلم با توجه به رویدادهای اخیر را یادآور شد و گفت: برای نمایش این محصول فرهنگی در شهرستان‌های دارای سینما، سالن‌های کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش و همچنین، در بستر تماشاخانه سیار برنامه داریم.

میرعظیمی ادامه داد: فیلم «باغ کیانوش» برگرفته از کتابی به همین نام است و معرفی این کتاب نیز گامی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه به شمار ‌می‌رود.

وی با اشاره به لزوم هماهنگی در جهت پیشبرد برنامه‌ها، اضافه کرد: با توجه به حضور مجید ‌پتکی و شهرام حقیقت‌دوست، دو هنرمند گیلانی در این فیلم، پیشنهاد می شد که همزمان با آغاز اکران این فیلم در روز پنجشنبه، ۱۰ آبان ماه امکانی برای حضور و تجلیل از این هنرمندان در سینما سپیدرود رشت فراهم شود.

حسین پیراولیا، معاون تربیتی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان گیلان نیز با استقبال از هم‌گرایی در جهت پیشبرد برنامه‌های فرهنگی، عنوان کرد: طی سال گذشته نیز به همت کانون پرورش فکری، اکران پویانمایی سینمایی «بچه‌زرنگ» و استقبال گسترده مخاطبان را شاهد ‌بودیم و در سال جاری تلاش داریم با آسیب‌شناسی و بهره‌گیری از فرصت‌ها، امکان نمایش حداکثری فیلم «باغ کیانوش» را برای دانش‌آموزان سراسر استان فراهم کنیم.

وی بر ضرورت‌ نشست برنامه‌ریزی مسئولان کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش در شهرستان‌ها برای همراه‌سازی دانش‌آموزان و پیگیری‌های اداری تاکید ‌کرد و این امر را در اثربخشی تلاش‌ها موثر ‌دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha