• دوشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403080704747
  • خبرنگار : 50163

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار ابهر:

حتی یک نفر بازمانده از تحصیل هم نباید در شهرستان ابهر داشته باشیم

حتی یک نفر بازمانده از تحصیل هم نباید در شهرستان ابهر داشته باشیم

ایسنا/زنجان معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار ابهر گفت: پیشگیری و حل آسیب‌های اجتماعی به دلیل دارا بودن ابعاد مختلف نیازمند کارهای مطالعاتی و علمی دقیق است.

علی‌اکبر طاهری‌زاده امروز (دوشنبه ۷ آبان ماه) در سومین جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان ابهر، اظهار کرد: با پایه‌ریزی علمی و فرهنگی می‌توان امنیت اجتماعی را در جامعه به نحو مطلوب افزایش داد لذا این امکان در سایه آموزش و ارتقا سطح آگاهی افراد جامعه به ویژه آموزش خانواده‌ها و دانش‌آموزان حاصل می‌شود.

وی با بیان اینکه پیشگیری و حل آسیب‌های اجتماعی به دلیل دارا بودن ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و رفاهی، نیازمند کارهای مطالعاتی و علمی و اجرای آموزش‌های لازم است بر ضرورت همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان در مسیر حل مشکلات ناشی از آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری ابهر در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه حتی یک نفر بازمانده از تحصیل هم نباید در شهرستان داشته باشیم، ادامه داد: باید بین ترک تحصیل و بازماندگی از تحصیل تمایز قائل شویم  و واکاوی دلایل بازماندن کودکان و ترک تحصیل نوجوانان از تحصیل جای تأمل دارد.

 وی با توضیح اینکه بخشی از این دانش‌آموزان به علت مشکلات مالی و برخی مخالفت خانواده با تحصیل نمی‌توانند به مدرسه بروند، متذکر شد: در این زمینه نیازمند یک کار فرهنگی عمیق مستمر و مؤثر در جهت رفع این معضل هستیم و همه در این راستا مکلف‌اند.

طاهرزاده یادآور شد: علاوه بر هم‌افزایی و همکاری همه نهادها برای شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، لازم است پس از شناسایی این دانش‌آموزان فرآیندهای ناظر بر جذب و بازگشت به تحصیل، نگه‌داشت و آموزش این کودکان و نوجوانان انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha