• دوشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403080704733
  • خبرنگار : 50463

سکاندار آینده ورزش یزد چگونه باید باشد؟

سکاندار آینده ورزش یزد چگونه باید باشد؟

ایسنا/یزد جامعه ورزش استان یزد، مدیری را برای هدایت ورزش استانشان می‌خواهند که مدیریت ورزشی را بلد باشد.

بی‌تردید ورزش یکی از مقوله‌های مهم است که توجه به آن نه فقط از میزان بزهکاری می‌کاهد که سلامت جامعه را نیز تضمین می‌کند، این ورزشکاران هستند که می‌توانند باعث برافراشته شدن پرچم کشور در فراز دنیا شوند، افتخار و موفقیتی که کسب آن در هر حوزه دیگری به مراتب هزینه‌ بردارتر است و به همین دلیل هم انتظار می‌رود توجهات مسئولان ارشد استان به ورزش و ورزشکاران بیش از پیش باشد.

برخلاف تصورات، یزد از قهرمانان ورزشی سرشناسی در سطح ملی و جهانی برخودار است؛ یزدی‌ها براساس آخرین شاخص‌ها، کم تحرک‌ترین مردم در کشورمان هستند ولی همین مردم کم تحرک در برخی از رشته‌های ورزشی مانند شمشمیربازی، اسکواش، فوتبال ساحلی، دوچرخه‌سواری و تیراندازی با کمان، قهرمانان صاحب نامی در سطح کشور دارد.

جامعه ورزش یزد انتظارات زیادی از مدیران ارشد استان و افرادی که مدیران کل ادارات را انتخاب می‌کنند ندارند، اما تنها خواسته چندین ساله آنها در ادوار مختلف دولت این است که فردی از جنس و بدنه ورزش برای مدیریت و سکانداری ورزش استان انتخاب شود.

در ادامه این گزارش با برخی از قهرمانان، مربیان و مدیران عامل باشگاه‌ها به گفت‌وگو پرداختیم، تا واسطه بین آنها و مدیران ارشد استان باشیم و ببینیم که چگونه مدیری و با چه ویژگی هایی را برای مدیریت اداره کل ورزش و جوانان استان یزد می‌خواهند.

نقش تسهیلگری را برای باشگاه‌ها ایجاد کند

«علی عطایی» مدیر عامل شرکت ورزشی چادرملو اردکان نیز در خصوص ویژگی های مدیر کل آینده ورزش و جوانان استان در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در استان یزد باشگاه های ورزشی زیادی وجود دارند که در مسیر پیشرفت و شکوفایی خود قرار گرفتند، مدیر کل آینده ورزش استان بهتر است که با ورزش قهرمانی کاری داشته باشد، چرا که ورزش قهرمانی در باشگاه‌ها مسیر مشخص خود را طی می‌کند، بلکه مدیر کل باید نقش تسهیلگری را برای باشگاه ها ایجاد کند، به این معنا که امکانات و زیر ساخت‌های مناسب را در اختیار باشگاه‌ها قرار دهد.

وی افزود: مدیر کل آینده ورزش و جوانان استان باید با قوانین و مقررات ورزشی آشنا باشد، حتما که نباید فردی با سابقه ورزشی مدیر شود، بلکه باید سکان هدایت ورزش استان به کسی سپرده شود که نحوه مدیریت کردن را بداند، همچنین باید ارتباط مطلوب و گسترده‌ای با وزارت ورزش و جوانان و همچنین فدراسیون های ورزشی و در نهایا با تمام مجموعه استان داشته باشد.

عطایی مهم ترین وظیفه مدیر کل ورزش و جوانان را تقویت و ایجاد زیر ساخت‌های ورزشی استان عنوان کرد و افزود: مدیر کل باید فردی باشد که بدون جناح گرایی مورد مقبولیت تمام جامعه باشد، چرا که تقویت و ایجاد زیر ساخت نیاز به ارتباطات گسترده دارد.

سکاندار آینده ورزش یزد چگونه باید باشد؟

نگاه مدیر کل آینده گذراندن امورات روزمره اداره نباشد

«امیر شرافت» مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب یزد نیز در این باره به ایسنا گفت: مدیر کل آینده ورزش و جوانان استان بر خلاف اکثریت مدیر کل های گذشته صرفا نگاهش گذراندن امورات روزمره اداره و برگزاری هماش های که شوآف و به اصطلاح برنامه پر کن است نباشد.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور این تنها باشگاه های ورزشی هستند که با برنامه و هدفمند در سطح ورزش قهرمانی در حال فعالیت هستند، خوشبختانه در چند سال گذشته با حضور باشگاه‌های همچون شهداب، گلساپوش، چادرملو، نوین فولاد، سنگ آهن و سایر باشگاه‌ها ورزش استان رنگ بوی متفاوت به خود گرفته و شور و نشاط اجتماعی در جامعه حکم فرما شده است، شور و نشاطی که با هزاران میلیارد هزینه نمی‌توان آن را به وجود آورد، لذا حمایت از باشگاه ها باید به معنای واقعی کلمه انجام شود و تنها به حرف و وعده ختم نشود.

شرافت ادامه داد: همچنین مدیر کل باید معاونین خود را از جنس ورزش و کسانی ورزش را درک می‌کنند انتخاب کند، چرا در سایر قسمت های اداره نیز بر چنین مبنایی افراد متخصص انتخاب می‌شود و نتیجه آن در نهایت باعث شکوفا شدن ورزش استان می‌شود.  

سکاندار آینده ورزش یزد چگونه باید باشد؟

به فکر برگزاری همایش و کار ظاهری نباشد چراکه اینگونه نمی‌توان آینده ورزش را ساخت

«مسعود فتوحی» مربی تیم ملی شمشیربازی و دبیر هیات شمشیربازی استان در این رابطه گفت: مدیر کل آینده استان باید عدالت اختصاص امکانات به ورزشکاران و هیات های ورزشی را رعایت کند، اینگونه نباشد که ویترین ورزش استان را درست کرده، اما بقیه رشته‌های آینده دار استان به حال خود رها باشند.

وی افزود: فردی باید بر مسند اداره ورزش و جوانان استان بنشیند که بداند در کنار ورزش همگانی ورزش قهرمانی نیز اهمیت زیادی دارد، و همچنین متوجه این موضوع باشد که با برگزاری همایش و کار ظاهری نمی‌توان آینده ورزش استان را درخشان کرد، بلکه باید کاری های برنامه ریزی شده و ریشه دار انجام دهد.

سکاندار آینده ورزش یزد چگونه باید باشد؟

منفعت و پیشرفت ورزشکاران در اولویت قرار دهد 

«محمد فتوحی» پرافتخار ترین ورزشکار استان که سابقه حضور در دو دوره المپیک را در کارنامه خود دارد، نظر خود را در مورد مدیر کل آینده ورزش و جوانان استان این چنین بیان کرد:  فردی باید برای اداره ورزش استان منصوب شود که منفعت و پیشرفت ورزش و ورزشکاران یزد در اولیت کاری‌اش قرار داشته باشد، همچنین وعده های که توانایی محقق کردن آن را ندارد ندهد.

وی افزود: از مدیر کل آینده ورزش استان انتظار می‌رود که از انجام کارهای پوپولیستی خودداری کرده و همچنین نیروهای متخصص و توانا را به کار گیری کند.

فتوحی گفت: متاسفانه در استان یزد رسانه های زرد رنگی وجود دارند که تنها به دنبال حاشیه سازی برای قهرمانان هستند که از مدیر کل آینده ورزش استان انتظار می‌رود تا بساط این رسانه ها جمع کنند.

سکاندار آینده ورزش یزد چگونه باید باشد؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha