• دوشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403080704732
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

تامین کود دی آمونیوم فسفات در سبد کودهای یارانه‌ای خراسان جنوبی

تامین کود دی آمونیوم فسفات در سبد کودهای یارانه‌ای خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: کود دی آمونیوم فسفات دارای استاندارد جهانی از کشور چین تامین و در سبد کودهای یارانه‌ای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی قرار گرفت.

احمد احمدنژاد، امروز دوشنبه ۷ آبان گفت: با توجه به اهمیت استفاده از کود دی آمونیوم فسفات برای غنی کردن خاک‌های زراعی و باغی باید این کود در سبد کودی تمامی کشت‌ها قرار گیرد تا بتوانیم به هدف اساسی تامین امنیت غذایی کشور و تولید مطلوب محصولات اساسی به ویژه گندم دست یابیم.

احمدنژاد افزود: با توجه به آغاز کشت پاییزه و نیاز کشور به کودهای فسفاته، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور، اقدام به تامین و تدارک ۱۰۰ هزار تن کود دی آمونیوم فسفات (DAP) با بالاترین کیفیت و استاندارد جهانی از کشور چین کرده که هم اکنون در مرحله اول پنجاه و دو هزار و ۵۰۰ تن در بندر امام خمینی (ره) تخلیه شده و در حال حمل به کل کشور است.

وی تصریح کرد: این کود برابر هماهنگی بعمل آمده با وزارت متبوع برای تمامی محصولات زراعی، باغی و حتی سبزی و صیفی‌جات و گلخانه ها قابلیت صدور حواله الکترونیکی در سامانه پایش مواد کودی را دارد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان با بیان اهمیت تامین کود فسفات دی آمونیوم (DAP) افزود: کود فسفات دی آمونیوم یکی از انواع کود های فسفاته است به دلیل داشتن عیار بالای مواد غذایی(۴۶ درصد فسفر قابل جذب و ۱۸ درصد نیتروژن) و تمایل کم به جذب رطوبت و کلوخه شدن از جمله کودهای بسیار مرغوب و پر طرفدار کشاورزان منطقه است.

احمدنژاد گفت: فسفر موجود در این کود اسیدیته موثر را حد مطلوب نگه داشته و باعث افزایش جذب سایر عناصر می شود و به منظور مصرف دقیق این کود، مراجعه به نتایج آزمون آب و خاک مزرعه ضروری است.

وی افزود: کود دی آمونیوم فسفات در سطح استان با قیمت هر کیسه 50 کیلوگرمی یک میلیون و چهارصد هزار تومان از طریق کارگزاری های توزیع کود شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قابل عرضه خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha