• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۰
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403080604419
  • خبرنگار : 50988

محموله ۲ هزار تُنی برنج خارجی در بازار عرضه شد

محموله ۲ هزار تُنی برنج خارجی در بازار عرضه شد

ایسنا/هرمزگان  رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: محموله ۲ هزار تنی برنج وارداتی که حدود ۲ هفته پیش دستور قضایی برای ترخیص آن‌ها صادر شده بود از بندرشهید رجایی روانه بازار شده است‌.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان امروز یکشنبه، ۶ آبان ماه، با اشاره به گزارش‌های رسیده به دستگاه قضائی استان مبنی بر کاهش عرضه برنج در بازار و فروشگاه‌ها که برخی نارضایتی‌ها را نیز به همراه داشته است، افزود: با توجه به اهمیت موضوع و با هدف کمک به دولت جهت تنظیم بازار، دستگاه قضائی استان هرمزگان بلافاصله تمهیداتی را به منظور حل این مشکل به کار گرفت.

وی تصریح کرد: بر این اساس و با توجه به استمداد تعدادی از تجار و واردکنندگان برنج از دستگاه قضائی برای صدور مجوز ترخیص محموله‌های برنج وارداتی انباشت (دپو) شده در بندر شهید رجایی بندرعباس، در نخستین گام، دستور ویژه قضائی برای ترخیص محموله ۲ هزار تنی برنج وارداتی صادر شد و با هماهنگی صاحبان کالا و با تعامل و همکاری استانداری هرمزگان و ادارات کل بنادر و دریانوردی و گمرک به سرعت این برنج‌ها به مناطق مختلف کشور ارسال شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان ادامه داد: این محموله ۲ هزار تنی برنج وارداتی از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مغازه‌ها و مراکز فروش محصولات غذایی به دست مصرف کنندگان در سراسر کشور رسیده است.

قهرمانی در ادامه با اشاره مأموریت محوله به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان برای تعیین تکلیف دیگر محموله‌های کالای اساسی انباشت شده در بنادر و گمرکات، یادآور شد: دستگاه قضائی استان تلاش می‌کند از طریق همکاری با اداره کل تعزیرات حکومتی جهت نظارت بر بازار، کنترل قیمت‌ها و برخورد با هرگونه تخلف و احتکار به دولت کمک کند تا در نتیجه این تعامل، مردم و مصرف کنندگان در نقاط مختلف کشور امکان تهیه برنج و دیگر کالاهای اساسی را به نرخ مصوب داشته باشند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین تأکید کرد: عرضه برنج و دیگر کالاهای اساسی ترخیص شده از بنادر و گمرکات باید بر اساس قیمت گذاری مصوب و با نرخ تنظیم بازار صورت پذیرد و در غیر این صورت با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان روز هجدهم مهرماه ۱۴۰۳ در جریان بازدید از بندر شهید رجایی بندرعباس و در دیدار با تعدادی از تجار و فعالان اقتصادی با اشاره به ورود دستگاه قضائی به موضوع تعیین تکلیف محموله ۲ هزار تنی برنج وارداتی، دستورات قضائی لازم را برای ترخیص این محموله بزرگ صادر کرده بود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha