• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۷:۴۱
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1403080604406
  • خبرنگار : 71974

دانشگاه تهران به عنوان اولین دانشگاه، وارد حوزه آموزش رباتیک دانش‌آموزی شد

دانشگاه تهران به عنوان اولین دانشگاه، وارد حوزه آموزش رباتیک دانش‌آموزی شد

رئیس مرکز رباتیک دانش آموزی دانش تهران گفت: دانشگاه تهران به عنوان اولین دانشگاه، وارد حوزه آموزش رباتیک دانش‌آموزی شده و این رویکرد باعث افزایش انگیزه میان دانش‌آموزان خواهد شد.

به گزارش ایسنا، نادر نوبخت رئیس مرکز رباتیک دانش‌آموزی دانشگاه تهران امروز در نشست خبری اظهار کرد: کشور ایران در حوزه رباتیک حوزه پیشرفت مناسب داشته و در زمره کشورهای پیشرفته قرار دارد.

وی تصریح کرد: ۱۵ سال است که مسابقات رباتیک دانش آموزی در سطح کشوری، استانی، مسابقات بین المللی با حضور مربیان خارجی و بخش‌های آموزشی برگزار می‌شود.

نوبخت با بیان اینکه دانشگاه تهران در حوزه رباتیک دانش آموزی پیشرو بوده است، بیان کرد: دانشگاه تهران به عنوان اولین دانشگاه وارد حوزه آموزش رباتیک دانش آموزی شده است که این موضوع باعث ایجاد انگیزه در دانش آموزان خواهد شد.

وی افزود: کارت دانش آموزی با مدرک قابل استعلام دانشگاه تهران ارائه خواهد شد که به دلیل اهمیت دانشگاه تهران باعث افزایش انگیزه میان دانش آموزان خواهد شد.

نوبخت بیان کرد: دوره اول آموزش در دانشگاه تهران از ۱۷ آبان ماه برگزار می‌شود، علاوه بر این دوره، کلاس‌هایی در حوزه کسب و کار نیز برای آشنایی دانش آموزان برگزار خواهد شد.

 به گفته وی؛ آموزش راه اندازی کسب و کار می تواند دغدغه‌های فراوان خانواده‌ها در خصوص آینده شغلی دانش آموزان را برطرف کند، این کارگاه‌ها با مهارت سنجی و بررسی ظرفیت‌های دانش آموزان هزینه آزمون و خطا را در آینده کاهش خواهند داد.

وی بیان کرد: سن شرکت کنندگان در این دورهای آموزشی بین ۹ تا ۱۸ سال و در سه گروه سنی است، هزینه شرکت در هر دوره دو ماهه حدود  ۸ میلیون تومان خواهد بود و دانش آموزانی مستعد که توانایی پرداخت شهریه را نداشته باشند، بورسیه خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha