• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403080604377
  • خبرنگار : 50618

رویداد هنری «رویش»، برگزیدگان خود را شناخت

رویداد هنری «رویش»، برگزیدگان خود را شناخت

ایسنا/مازندران مراسم اختتامیه بخش نمایش رویداد هنری «رویش»، ذیل طرح شهید آوینی با حضور برگزیدگان این رویداد در سالن کنفرانس اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران یکشنبه ۶ آبان، ضمن گرامیداشت یاد شهدای ارتش، اظهار کرد: این رویداد آغاز راه اعتلای هنرهای نمایش استان است.

احسان آهنگر با تاکید بر نقش هنرهای نمایشی در جریان‌سازی فرهنگی، گفت: انتقال مفاهیم با بهره‌گیری از هنرهای نمایشی با اثرگذاری بیشتری انجام می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: امروزه تئاتر به‌عنوان بستر همبستگی در جامعه و تقویت ارتباطات اجتماعی شناخته می‌شود و نباید به راحتی از کنار آن گذشت.

آهنگر افزود: هدف این رویداد، تقویت همبستگی اجتماعی، کشف استعدادها، اعتلای هنر، توجه ویژه به آسیب‌های اجتماعی و مانند آن است.

وی با تاکید بر ضرورت همبستگی دستگاه‌های فرهنگی در این حوزه، گفت: همبستگی جامعه و نهادهای فرهنگی در کاهش مخاطرات اجتماعی و مدیریت بحران‌های اجتماعی نقش مهمی دارد که نیازمند تقویت زیرساخت‌ها، به‌روزرسانی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان است.

آهنگر خاطرنشان کرد: اجازه ندهیم انقطاع نسلی در حوزه نمایش انجام شود و با ایجاد حلقه میان نسل گذشته و نسل جدید، از این انقطاع پیشگیری کرده و فاصله میان جوانان و پیشکسوتان را کاهش دهیم.

رویداد هنری «رویش»، برگزیدگان خود را شناخت

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان نیز در این مراسم، گفت: این طرح برای نخستین بار در استان مازندران اجرا شد و آغازی برای رویدادهای اثرگذار و گسترده‌تر خواهد بود.

محمدتقی روحی افزود: این رویداد به برکت نام شهید آوینی مورد حمایت و اجرای عمومی خواهد بود و نتیجه آن را در سی‌وششمین جشنواره تئاتر استان خواهیم دید.

دبیر رویداد رویش نیز با بیان این که ۲۵ اثر نمایشی در این رویداد شرکت کردند، گفت: از ۲۵ اثر راه‌یافته ۸ اثر انتخاب شد و در نهایت ۴ اثر خیابانی و ۳ اثر صحنه‌ای به مرحله پایانی رسیدند.

هادی اصغری اظهار کرد: در رویکردی نوین با همکاری انجمن نمایش و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، آثار راه‌یافته به مرحله نهایی از حمایت مالی و مشاوره‌ای برخوردار بودند.

وی درباره روند اجرای رویداد و حمایت از برگزیدگان گفت: پس از انتشار فراخوان استانی و گزینش نهایی، بهره‌گیری از ظرفیت استان برای رشد و توسعه هنر و فرهنگ استان در دستور کار قرار گرفت.

اصغری ادامه داد: ۱۰ جلسه مشاوره فنی و تخصصی توسط استادان این حوزه به منتخبان ارائه شد. به پشتوانه حمایت مالی اداره‌کل فرهنگ‌ و ارشاد نیز آثار تولیدی از نمایش به تئاتر تبدیل و طبق تفاهمنامه، طی بازه‌ای ۲۰ روزه، به مدت ۷ تا ۱۰ شب اجرا شدند.

رویداد هنری «رویش»، برگزیدگان خود را شناخت

اصغری درباره اهداف رویداد، بیان کرد: سبک زندگی ایرانی-اسلامی، فضای مجازی و مانند آن اهداف رویداد سال جاری بوده و امیدواریم آثار منتخب به جشنواره منطقه‌ای و فجر راه پیدا کنند.

به گزارش ایسنا، نمایش‌های «عبور از مه» به کارگردانی مسلم خردمند، «لالایی برای بیداری» اثر هنرمند روشندل حسین غلامی، نمایش«بازگشت» اثر منیژه معصومی، نمایش عروسکی «عاشورا» اثر رجبعلی فلاح، نمایش خیابانی «رسول ترک» اثر علی عظیمی، نمایش خیابانی «ماهی قرمز» به کارگردانی مارال ناطقی و نمایش «سایتوتک» اثر یلداسادات یاوی به‌عنوان برگزیدگان این رویداد انتخاب شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha