• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۹:۲۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403080604338
  • خبرنگار : 71443

میدل‌ایست‌آی: اسرائیل روزنامه‌نگاران را می‌کشد، رسانه‌های غرب حقیقت نسل‌کشی را

میدل‌ایست‌آی: اسرائیل روزنامه‌نگاران را می‌کشد، رسانه‌های غرب حقیقت نسل‌کشی را

میدل ایست آی در گزارشی درباره نحوه برخورد رژیم صهیونیستی با اهالی رسانه در طول یک سال جنگ وحشیانه‌اش در غزه تصریح کرد: اسرائیل از طریق کشتار هدفمند روزنامه‌نگاران فلسطینی و ممانعت از دسترسی خبرنگاران خارجی به نوار غزه، نحوه پوشش نسل‌کشی خود در این منطقه را دیکته می‌کند.

به گزارش ایسنا، رژیم صهیونیستی در طول بیش از یک سال حملات مرگبار خود علیه فلسطینیان در منطقه پر تراکم غزه که جمعیت زیادی از آن را کودکان تشکیل می‌دهند، تلاش کرده است مانع از دسترسی رسانه‌ها به نوار غزه شود و حتی با تجربه‌ترین خبرنگاران در این مدت در هتل‌ها در سرزمین‌های اشغالی اقامت داشته و از دور به تماشای اتفاقات غزه نشسته‌اند.

میدل ایست آی با این مقدمه نوشت: داستان‌های مربوط به منافع انسانی آن‌ها که همیشه در مرکز گزارش‌های جنگ قرار دارد، بر به اصطلاح رنج بسیار محدودتر اسرائیلی‌ها نسبت به فاجعه بزرگی که برای فلسطینیان در حال رخ دادن است، متمرکز شده است.

به همین دلیل است که مخاطبان غربی مجبور شده‌اند روایات مربوط به حادثه روز هفت اکتبر ۲۰۲۳ برای صهیونیست‌ها را بیش از وحشت و رنجی که فلسطینی‌ها هر روز در این یک سال گذشته تجربه کرده‌اند، بشنوند. چیزی که دادگاه‌های بین‌المللی نیز آن را به‌عنوان نسل‌کشی توسط اسرائیل ارزیابی کرده‌اند.

به همین دلیل است که رسانه‌ها مخاطبان خود را غرق در اندوه خانواده‌های کسانی کرده‌اند که روز هفتم اکتبر در سرزمین‌های اشغالی به اسارت گرفته شدند، نه رنج و درد ۲.۳ میلیون فلسطینی که روزها و ماه‌هاست زیر بمباران هستند، کشته می‌شوند و یا از گرسنگی می‌میمرند.

میدل ایست آی: اسرائیل روزنامه‌نگاران را می‌کشد، رسانه‌های غرب حقیقت نسل‌کشی را
خبرنگاران کشته شده در  غزه

به همین دلیل است که مخاطبان در معرض روایت‌هایی قرار گرفته‌اند که تخریب غزه را به‌عنوان تنها یک «بحران بشردوستانه» توصیف می‌کنند، نه سرزمینی که اسرائیل در آن همه قوانین شناخته شده جنگ را نقض می‌کند.

میدل ایست آی ادامه داد: در این میان، در شرایطی که خبرنگاران خارجی مطیعانه در اتاق‌های خود در هتل نشسته‌اند، روزنامه‌نگاران فلسطینی یکی پس از دیگری در یکی از بزرگ‌ترین قتل‌عام خبرنگاران در تاریخ حذف شده‌اند. اسرائیل اکنون این روند را در لبنان تکرار می‌کند؛ پنج‌شنبه شب به محل اقامتی در جنوب لبنان که سه خبرنگار در آن اقامت داشتند، حمله کرد و همه آنها کشته شدند.

برای نشان دادن اینکه اقدامات اسرائیل تا چه اندازه عمدی و منفعت‌طلبانه است، این هفته شش خبرنگار الجزیره را در فهرست اهداف ارتش خود قرار داد و آنها را به عنوان تروریست‌هایی که برای حماس و جهاد اسلامی کار می‌کنند، معرفی کرد!

بنا بر گزارش‌ها، آنها آخرین روزنامه‌نگاران فلسطینی بازمانده در شمال غزه هستند که رژیم صهیونیستی آن را محاصره کرده است. این رژیم نمی‌خواهد هیچ‌کس آخرین تلاش‌های آن را برای گرسنگی دادن به ۴۰۰ هزار فلسطینی باقیمانده در شمال غزه و کشتن آنها به‌عنوان «تروریست» گزارش کند.

این شش نفر به فهرست بلندبالایی از افرادی می‌پیوندند که اسرائیل برای پیشبرد نسل‌کشی‌اش - از پزشکان و امدادگران گرفته تا صلح‌بانان سازمان ملل – به آنها افترا زده است.

میدل ایست آی در ادامه گفت‌وگوهای خود با چند خبرنگار درباره تجربیاتشان در یک سال گذشته در غزه را منتشر و تاکید کرد که رسانه‌های غربی نیز در این یک سال در اعتراض به محرومیت دسترسی خود به غزه، به دلایل متعدد بسیار کم کاری کرده‌اند. این‌ می‌تواند دلایل زیادی، از جمله ایمنی خبرنگاران رسانه‌ها داشته باشد اما به نظر می‌آید دلیل اصلی این است که اگر یکی از این افراد مورد اصابت یک گلوله اسرائیلی قرار گیرد، رسانه کارفرما در تقابل مستقیم با رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرد و این، چیزی است که غرب خواهان آن نیست.

این نشریه مستقر در لندن همچنین خاطرنشان کرد: اسرائیل کسی است که پوشش نسل‌کشی خود را دیکته می‌کند. ابتدا با قتل روزنامه‌نگاران فلسطینی که وقایع را به‌طور زنده از غزه گزارش می‌کردند و سپس با اطمینان از اینکه خبرنگاران خارجی آموزش دیده به اندازه کافی از کشتار فاصله دارند و در تل‌آویو و قدس به دور از آسیب هستند.

میدل ایست آی: اسرائیل روزنامه‌نگاران را می‌کشد، رسانه‌های غرب حقیقت نسل‌کشی را
خبرنگاران در غزه

و مانند همیشه، اسرائیل توانسته است به همدستی حامیان غربی خود در سرکوب مخالفان در داخل این کشورها تکیه کند.

هفته گذشته، آسا وینستانلی، روزنامه‌نگار تحقیقی بریتانیایی و منتقد صریح اسرائیل و لابی‌گران آن در انگلیس، در ساعات ابتدایی روز با هجوم پلیس ضد تروریسم به خانه‌اش در لندن مواجه شد.

پلیس نتوانست او را دستگیر یا متهم کند اما آنها دستگاه‌های الکترونیکی او را مصادره کردند. سپس به او هشدار داده شد که به دلیل پست‌هایش در شبکه‌های اجتماعی و تشویق تروریسم تحت تعقیب قرار گرفته است.

وینستانلی اولین روزنامه‌نگار در انگلیس نیست که به نقض قانون تروریسم متهم می‌شود. در هفته‌های اخیر، ریچارد مدهِرست، روزنامه‌نگار مستقل در بازگشت از سفر خود از خارج از کشور در فرودگاه هیترو دستگیر شد. سارا ویلکینسون، یکی دیگر از فعالان روزنامه‌نگار پس از غارت خانه‌اش توسط پلیس برای مدت کوتاهی دستگیر شد. وسایل الکترونیکی آنها نیز کشف و ضبط شده است.

میدل ایست آی تاکید کرد: اکنون به نظر می‌رسد که همه این اقدامات بخشی از یک کارزار خاص از سوی اسراییل است که روزنامه‌نگاران و فعالان در زمینه همبستگی با فلسطینیان را هدف قرار می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha