• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403080604303
  • خبرنگار : 50180

معاون دادگستری کرمانشاه:

طرح «قاضی در مدرسه» بدنبال افزایش دانش حقوقی دانش‌آموزان است

طرح «قاضی در مدرسه» بدنبال افزایش دانش حقوقی دانش‌آموزان است

ایسنا/کرمانشاه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمانشاه گفت: طرح «قاضی در مدرسه» با هدف افزایش دانش حقوقی دانش‌آموزان و آشنایی آنها با حقوق خود و دیگران در مدارس اجرا می‌شود.

نیکزاد عباسی، امروز (ششم آبان) در گردهمایی مربیان پرورشی و مشاوران مدارس کرمانشاه در راستای اجرای طرح «قاضی در مدرسه»، با بیان اینکه طرح «قاضی در مدرسه» با مشارکت دادگستری و آموزش و پرورش در استان اجرا می‌شود، گفت: انتظار می‌رود با اجرایی شدن این طرح دانش‌آموزان در مسیر تربیت تمام‌ساحتی قرار گرفته و بیش از پیش با قانون و قانون‌مداری آشنا شوند.

عباسی با بیان اینکه در این طرح دانش‌آموزان با قوانین حقوقی آشنا خواهند شد، تاکید کرد: دانش‌آموزان قوانین را نمی‌دانند، لذا نیاز است تا برای آنها نشست‌های آموزشی برگزار شود تا با افزایش دانش حقوقی خود مفهوم قانون‌مداری را دریابند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمانشاه با بیان اینکه افراد در سنین دانش‌آموزی که سنین نوجوانی و جوانی است هیجانات فردی بیشتری دارند، گفت: اگر بتوانیم افراد را از سنین دانش‌آموزی با حق و حقوق خودشان و دیگران آشنا کنیم، گام مهمی در مقابله با پیشگیری از بروز جرم و آسیب‌های اجتماعی برداشته‌ایم.

عباسی با بیان اینکه طرح «قاضی در مدرسه» با هدف آشنایی دانش‌آموزان با عواقب ارتکاب جرم، ارتقاء سطح سواد حقوقی دانش آموزان و افزایش آگاهی آنها نسبت به حقوق خود و دیگران در مدارس اجرا می‌شود، از دانش‌آموزان خواست تا کلاس‌های پیش‌بینی‌شده در این طرح را جدی بگیرند و در آنها شرکت کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه بررسی آمارها در محاکم قضایی کشور نشان داده یکی از دلایل اصلی گرایش افراد به بزه‌کاری ریشه در عدم آگاهی و ناآشنایی آنها با قوانین دارد، تاکید کرد: اگر سطح آگاهی‌ افراد جامعه را در مورد قوانین و حق و حقوق خودشان و دیگران بالا ببریم، میزان بزه‌کاری و بزه‌دیدگی در جامعه کاهش پیدا خواهد کرد.

عباسی در ادامه با بیان اینکه باید استعداد بزه‌دیدگی را هم در افراد پایین بیاوریم، گفت: باید افراد را بگونه‌ای آموزش بدهیم تا در مواقع بحرانی بتوانند خشم طرف مقابل خود را کنترل کرده و خودشان را از مهلکه نجات بدهند.

 وی تاکید کرد: متاسفانه در شرایط کنونی اکثر افراد جامعه مهارت کنترل خشم طرف مقابل خود را ندارند و اگر فردی آنها را تهدید کند، بجای اینکه او را به آرامش دعوت کنند، بیشتر به خشم او دامن می‌زنند و با گفتن جملاتی مثل اینکه «جرات نداری تهدیدت را عملی کنی» درجه خشم او را بالاتر می‌برند.

عباسی در ادامه با اشاره به تاثیرپذیری زیاد دانش‌آموزان از فضای مجازی، گفت: این فضا می‌تواند دانش‌آموزان را در معرض آسیب‌های اجتماعی زیادی قرار دهد، لذا برای پیشگیری از آسیب‌های آن باید دانش‌آموزان را آموزش بدهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha