• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403080604240
  • خبرنگار : 50471

نثاری:

پژوهشگده گیاهان دارویی در نهاوند احداث شود

پژوهشگده گیاهان دارویی در نهاوند احداث شود

ایسنا/همدان نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به پتانسیل گیاهان دارویی در شهرستان نهاوند، باید پژوهشکده گیاهان دارویی در این شهرستان احداث شود.

علیرضا نثاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه وجود گیاهان دارویی در شهرستان نهاوند یک پتانسیل و نعمت خدادادی است که با استفاده درست و علمی از آن می‌توان صدها شغل ایجاد کرد، افزود: اخیرا با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دیداری داشتم که با تکیه بر همین ظرفیت خواستار ایجاد یک واحد پژوهشکده گیاهان دارویی در شهرستان نهاوند شدم.

نثاری در ادامه با اشاره به اینکه شرایط مجتمع آموزش عالی نهاوند باید هرچه سریعتر و با قید فوریت به دانشگاه ملی و مستقل تغییر پیدا کند، تصریح کرد: شهرستان نهاوند دارای یک دانشگاه ملی و مستقل بود که متاسفانه به دلایل مختلف این دانشگاه به مجتمع آموزش عالی تقلیل پیدا کرده و لازم است هرچه سریعتر و با قید فوریت شرایط دانشگاه به روند قبلی خود بازگردد. 

وی با بیان اینکه این موضوع در دیدار اخیر با وزیر علوم مطرح شده است، افزود: با توجه به تک جنسیتی و دخترانه بودن این دانشگاه و پذیرش دانشجو از سراسر کشور نیاز به احداث یک مجتمع خوابگاهی مجهز و در خور شأن نام نهاوند ضروری است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس با اشاره به اینکه بلافاصله پس از استقلال مجدد دانشگاه ملی نهاوند، پیگیری‌ها برای توسعه ساختمان و فضای آموزشی و همچنین اضافه شدن کد رشته‌های جدید بصورت جدی ادامه پیدا خواهد کرد، تاکید کرد: به‌زودی یک تیم متخصص و ارزیاب از وزارت علوم به‌منظور بازدید میدانی از مراکز علمی و دانشگاهی شهرستان نهاوند و بررسی ظرفیت‌های موجود به شهرستان سفر می‌کنند.

وی در پایان یادآور شد:  در این دیدار وزیر علوم هم قول دادند که همه موضوعات مطرح شده در اسرع وقت مورد بررسی قرار بگیرد و اتفاقات خوب و مثبتی در این حوزه برای شهرستان نهاوند رقم بخورد.
انتهای پیام 
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha