• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403080604209
  • خبرنگار : 50976

عضو هیئت علمی دانشگاه هنر ایران:

داشتن امنیت در گرو استقامت و مقاومت است

داشتن امنیت در گرو استقامت و مقاومت است

ایسنا/فارس عضو هیئت علمی دانشگاه هنر ایران با بیان اینکه صلح پایدار از میدان مبارزه می‌گذرد، بیان کرد: اگر امنیت و آرامش می‌خواهیم باید در مقابل دشمنان استقامت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی سرلک امروز، ۶ آبان‌ماه در تجمع پایانی مراسم تشییع پیکر شهیده معصومه کرباسی و شهید حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صباحیریال امام جمعه فقید کازرون که در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد، با بیان اینکه زندگی این شهیدان و این افراد حق‌طلب همانند روزمرگی‌های بقیه مردم نیست، افزود: همه ماجرا این است ما برای اینکه به عزت برسیم باید فداکاری کنیم. اگر امنیت و رشد و رفاه می‌خواهیم راه آن استقامت و مقاوم بودن است.

وی ادامه داد: اگر استقامت نکنیم یا باید همانند آمریکا و رژیم صهیونیستی درنده شویم یا باید زیردست استکبار جهانی باشیم؛ صلح پایدار از میدان مبارزه می‌گذرد.

سرلک ضمن تکریم یاد نخستین شهیده ایرانی راه قدس تصریح کرد: شهیده کرباسی با جنس و سبک زندگی خود، نوع مادری، نوع همسری و نوع زیست علمی و هجرت خود به لبنان نشان داد که انسان چقدر می‌تواند ارتقا پیدا کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه هنر ایران ادامه داد: جریانی وجود دارد که سرسلسه آن انبیا و اولیای خداوند هستند و این جریان دعوت و ایمان به خدا است‌، برخی به این دعوت لبیک گفته و به سوی حقیقت هجرت کردند. وقتی به برخی از انسان‌ها می‌گویند هجرت کنید، قیام و جهاد کنید سنگین می‌شوند اما برخی مانند این شهیده سبک بال خرامیدند و رفتند.

وی با بیان اینکه تجملات و مادیات دنیا، شهیده معصومه کرباسی و همسر شهید ایشان را درگیر نکرد، گفت: شهیده کرباسی و شهید عواضه از نخبه‌های علمی بودند و می‌توانستند به هر کشوری برای تحصیل و کار بروند اما راه حق را انتخاب کردند؛ این ۲ نخبه نورانی در سنگر حق ماندند.

عضو هیئت علمی دانشگاه هنر ایران با تأکید بر اینکه شهادت و رشادت از جاذبه‌های الهی است، اظهار کرد: کسانی که مقیاس‌های آن‌ها عادی و مادی است این جاذبه‌ها را نمی‌فهمند. این پدر و مادر شهید در دل خطر رفتند و اینک فرزند ۱۷ ساله آن‌ها نیز راه آنان را ادامه می‌دهد.

سرلک در ادامه سخنان خود به شهید حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صباحی، امام جمعه شهید کازرون اشاره کرد و گفت: شهید حجت‌الاسلام محمد صباحی، امام جمعه‌ای بود که مسئله او مسئله زندگی مردم، رشد جامعه و امنیت جهانی بود، به این امام جمعه‌ها افتخار می‌کنیم و به روح بلند آنان درود می‌فرستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha