• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403080604204
  • خبرنگار : 71588

واکنش‌ گروه‌های فلسطینی به عملیات زیرگیری با کامیون در شمال تل‌آویو

واکنش‌ گروه‌های فلسطینی به عملیات زیرگیری با کامیون در شمال تل‌آویو

جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز (یکشنبه) عملیات زیرگیری با کامیون در شمال تل‌آویو را تبریک گفت.

به گزارش ایسنا، جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: ما عملیات قهرمانانه در تل‌آویو که سربازان و افسران یگان اطلاعات نظامی را هدف قرار داد را تبریک می‌گوییم.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، این جنبش همچنین اعلام کرد: این عملیات، واکنشی طبیعی به کشتار دشمن صهیونیستی علیه ملت ثابت‌قدم فلسطین است.

جهاد اسلامی همچنین اعلام کرد که این عملیات واکنشی عادی به کشتاری است که دشمن علیه ملت فلسطین مرتکب می‌شود و آخرین آن جنایت نسل‌کشی در شمال نوار غزه بوده است.

این جنبش تاکید کرد: صلابت ملت ما و اراده آنها در بهترین شکل خودش در عملیات تل آویو تجلی یافت.

جنبش جهاد اسلامی همچنین ادمه داد: آنچه رخ داده تاکیدی بر این است که مقاومت همچنان زمان امور را در اختیار دارد و آماده وارد کردن ضربات دردناک به رژیم صهیونیستی است. صلابت ملت ما و اراده آن همچنین در تداوم مقاومت در کرانه باختری، غزه، جنوب لبنان، یمن و عراق با وارد کردن ضربات دردناک به دشمن تجلی می‌یابد.

در این بیانیه همچنین آمده است است: مقاومت و حامیانش همچنان به مقابله با طرح‌های دشمن در امتداد اراضی فلسطین اشغالی ادامه می‌دهند. ما روحیه جهاد و مقاومت روزافزون ملت فلسطین را ارج می‌نهیم.

از سوی دیگر، جنبش فتح نیز در واکنش به این عملیات ضدصهیونیستی اعلام کرد که عملیات تل‌آویو واکنشی طبیعی و مشروع به جنایت‌های اشغالگران و کشتار در حق ملت فلسطین و مردم لبنان بوده و در راستای پایبندی به عهد و پیمان مقاومت در گرفتن انتقام خون شهدا صورت گرفته است.

جنبش فتح همچنین اعلام کرد که این عملیات همچنین دربردارنده پیامی چالش برانگیز مبنی‌بر این است تا زمانی که اشغالگران به جنایات خود علیه ملت، سرزمین و مقدسات فلسطین ادامه دهند، هیچ امنیت یا ثباتی برای آنها وجود نخواهد داشت.

در عین حال جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز با صدور بیانیه‌ای در واکنش به عملیات زیرگیری در تل‌آویو اعلام کرد عملیات زیرگیری قهرمانانه که در نزدیکی مقر «موساد» در شمال تل‌آویو رخ داد پاسخی طبیعی به جنایت‌های اشغالگران صهیونیست در حق ملت فلسطین در غزه، کرانه باختری و شهر قدس و کشتار وحشیانه و مداوم به‌ویژه در شمال نوار غزه بوده است.

جنبش حماس همچنین تاکید کرد: این عملیات قهرمانانه مؤید آن است که ملت قهرمان فلسطین همچنان به مبارزه با ماشین کشتار و تروریسم صهیونیستی ادامه می‌دهد.

این جنبش ادامه داد که این عملیات بر پایبندی ملت فلسطیت به تداوم راه مقاومت و جانفشانی تا شکستن اراده دشمن فاشیست و نابودی آن و نیز پرداخت بهای جنایات وحشیانه علیه ملت فلسطین تاکید دارد.

پیشتر رسانه‌های عبری گزارش دادند: بر اثر برخورد یک کامیون با عابران پیاده در تقاطع «گلیلوت» در نزدیکی مقر موساد در تل‌آویو در حداقل ۶ نفر کشته و ده‌ها تن زخمی شدند که حال ۱۵ نفرشان وخیم بود.

رسانه‌های عبری نوشتند: این کامیون تعداد زیادی از نظامیان اسرائیلی را در نزدیکی یک پایگاه نظامی در گلیلوت در شمال تل‌آویو زیر گرفت.

رسانه‌های عبری گزارش دادند: همه ۲۰ مجروح از بین ۵۰ مجروح سربازان واحد اطلاعات نظامی (۸۲۰۰) پایگاه گلیلوت هستند.

رسانه‌های عبری افزودند که به عامل این عملیات ضد صهیونیستی تیراندازی شد.

پلیس اشغالگر نیز شهادت عامل حمله را تایید و اعلام کرد که پیشینه این عملیات «ملی‌گرایی» بوده است.

همچنین طبق گزارش رسانه‌های صهیونیستی منطقه‌ مورد حمله در گلیلوت، منطقه‌ای بسیار حساس و خطرناک محسوب می‌شود.

پس از این عملیات در نزدیکی یک پایگاه نظامی در گلیلوت در شمال تل‌آویو، اورژانس رژیم صهیونیستی خواستار اهدای خون شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha