• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403080604190
  • خبرنگار : 50673

معاون سیاسی استاندار هرمزگان:

پدافند غیرعامل نقش مهمی در پایداری و افزایش امنیت ملی دارد

پدافند غیرعامل نقش مهمی در پایداری و افزایش امنیت ملی دارد

ایسنا/هرمزگان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان تامین امنیت کشور را در گرو تقویت پدافند غیرعامل دانست و تاکید کرد: این اقدام نقش مهمی در پایداری و افزایش امنیت ملی ایران عزیز خواهد داشت.

احسان کامرانی امروز یکشنبه ۶ آبان ماه، ضمن محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به ایران اسلامی و تجلیل از عملکرد بی‌نظیر و قهرمانانه دلاورمردان نیروهای مسلح در پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت یاد شهدای گرانقدر این حمله جنایتکارانه، با اشاره هفته نکوداشت پدافند غیرعامل اظهار کرد: «پدافند غیرعامل» یکی از ساده‌ترین، کم هزینه‌ترین و صلح‌آمیزترین روش‌های دفاع یک ملت در مقابل دشمن و از مهم‌ترین عوامل اقتدار یک کشور در حفظ و گسترش امنیت ملی و زمینه‌ساز توسعه همه‌جانبه کشور است.

وی افزود: آغاز هفته پدافند غیرعامل با شعار «پدافند غیرعامل، تدبیر امروز، امنیت فردا» فرصت مغتنمی برای تبیین و تشریح جایگاه پدافند غیرعامل در حفظ و گسترش امنیت کشور و یادکرد نمادینی برای تأکید بر لزوم توجه به موضوع حیاتی پدافند غیرعامل در تأمین و ارتقای امنیت و اعتلای توسعه پایدار کشور در تمامی سطوح و ابعاد است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: هر سال ایام نکوداشت پدافند غیرعامل با هدف ترویج و توسعه فرهنگ پدافند غیرعامل، ارتقاء آموزش عمومی و آمادگی ملی و همچنین اطلاع‌رسانی درباره دستاوردها و اقدامات پدافند غیرعامل و دستگاه‌های اجرایی در پنج سطح ملی، استانی، دستگاهی، نیروهای مسلح و شهری برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: با تصویب و ابلاغ اساسنامه جدید از سوی فرماندهی کل قوا، پدافند غیرعامل وارد مرحله‌ای تازه شده است و با توجه به سیاست‌های دولت چهاردهم و تدبیر رئیس‌جمهور در انتصاب رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به عنوان دستیار ویژه، پیش‌بینی می‌شود عملیاتی‌سازی ضوابط و مقررات پدافند غیرعامل در دستگاه‌های اجرایی برای ارتقای آمادگی ملی به شکلی مؤثرتر و جامع‌تر دنبال شود.

کامرانی تامین امنیت کشور را در گرو تقویت پدافند غیرعامل دانست و تاکید کرد: این اقدام نقش مهمی در پایداری و افزایش امنیت ملی ایران عزیز خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه روزشمار این هفته شامل موضوعات متنوعی است، گفت: در روز شمار پدافند غیرعامل به جنبه‌های مختلف پرداخته و اهمیت آن در حفظ امنیت و پایداری کشور را برجسته می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: از جمله مهمترین روز شمارهای این هفته پدافند رایانیکی(نگهبانی از دارایی‌های ملی در برابر تهدیدها)، پدافند زیستی(ارتقای سلامت عمومی)، پدافند مردم‌محور( حفاظت از مردم در شرایط بحران)، پدافند کالبدی(ارتقاء تاب‌آوری زیرساختی)، دفاع فراگیر در برابر جنگ ترکیبی وپدافند شهری (شهر مقاوم در برابر بحران‌ها) است.

کامرانی با اشاره به آمادگی بسیار خوب پدافند غیرعامل در استان هرمزگان و آمادگی برای دفع هر نوع خطری گفت: در حوزه پدافندی هرمزگان برای صیانت از مرزهای ایران اسلامی کاملا آماده است و هر نوع تهدیدی خنثی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha