• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1403080604174
  • خبرنگار : 50963

عضوکمیسیون انرژی مجلس:

حق مردم عسلویه باید ادا شود

حق مردم عسلویه باید ادا شود

ایسنا/بوشهر عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: حق مردم عسلویه باید ادا شود.

  به گزارش ایسنا، محمد بهرامی،  روز یکشنبه در نشست کمیسیون انرژی مجلس  با مدیران پارس جنوبی در عسلویه گفت: حق مردم عسلویه باید ادا شود، آنها زندگی سالمی در این منطقه ندارند حداقل باید زیرساخت‌ها را توسعه داد.

 نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس در این نشست مشترک  با بیان اینکه نبض انرژی و اقتصاد کشور در منطقه عسلویه می‌تپد، تأکید کرد: این منطقه افراد نخبه‌ای در تأمین انرژی کشور دارد که سخت‌کوش‌ترین نیروها هستند. ۷۰ درصد گاز کشور از این منطقه تأمین می‌شود و ۵۰ درصد پتروشیمی‌های کشور در این منطقه هستند.


رمضانعلی سنگدوینی، افزود: موضوع فشارافزایی میدان‌های نفتی امروز ناموس کشور است. اگر این مهم انجام نشود تأمین انرژی با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما وظیفه داریم دغدغه حقوق و دستمزد کارگران و کارکنان نفت را برطرف کنیم، تصریح کرد: همه اعضای کمیسیون انرژی مجلس موظف هستیم از مجموعه وزارت نفت حمایت کنیم.

منصور شکرالهی، عضو کمیسیون انرژی مجلس نیز در این نشست اظهار کرد: نقش عسلویه در اقتصاد کشور انکارناپذیر است از این رو باید مسئولیت‌های اجتماعی مردم منطقه نیز جدی گرفته شود.

مالک شریعتی نیاسر، عضو دیگر کمیسیون انرژی مجلس نیز در این نشست پرسش‌هایی از جمله تازه‌ترین وضعیت توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی، سرانجام پایان یافتن سوختن مشعل‌ها در این منطقه، حجم سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها در میدان‌های نفتی و گازی و نتیجه نصب میترها مطرح کرد که حمید بورد، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد مسئولان مرتبط با این پرسش‌ها حتما پاسخ وی را خواهند داد.

غلامرضا دهقان ناصرآبادی، عضو کمیسیون انرژی مجلس نیز گفت: از زمانی که مجلس دوازدهم شکل گرفت دغدغه ما رفع مشکل سقف حقوق و دستمزد کارکنان صنعت نفت بود که این موضوع مراحل پایانی خود را طی می‌کند و به نوعی پایان یافته است.

محمد بهرامی، عضو دیگر این کمیسیون نیز در این نشست گفت: حق مردم عسلویه باید ادا شود، آنها زندگی سالمی در این منطقه ندارند حداقل باید زیرساخت‌ها را توسعه داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha