• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: ایران در جهان
  • کد خبر: 1403080604165
  • خبرنگار : 71628

انتقاد سفارت ایران در لندن از موضعگیری استارمر درباره تعدی رژیم صهیونیستی

انتقاد سفارت ایران در لندن از موضعگیری استارمر درباره تعدی رژیم صهیونیستی

سفارت ایران در انگلیس در پیامی از موضعگیری نخست‌وزیر انگلیس درباره اقدام متجاوزانه اخیر رژیم صهیونیستی علیه ایران انتقاد کرده و آن را خلاف قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل دانست.

به گزارش ایسنا، سفارت ایران در انگلیس با انتقاد از اظهارات «کر استارمر» نخست‌وزیر این کشور نسبت به اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه ایران در بامداد شنبه که از ایران خواسته بود پاسخی به آن ندهد، در پیامی در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: همسو کردن موضع انگلیس درباره حمله اسرائیل علیه ایران با منشور سازمان ملل و قوانین و هنجارهای بین‌المللی به این شکل خواهد بود که «دولت انگلیس، قویا، این حمله را به‌عنوان نقض حاکمیت ملی ایران محکوم می‌کند. انگلیس خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت برای رسیدگی به این اقدام و محکوم کردن آن است.»

از نظر سفارت ایران در انگلیس، دولت این کشور باید در ادامه یک موضع‌گیری منطبق با قوانین بین‌المللی بیان می‌کرد: ایران حق دارد به این تخطی پاسخ دهد، ما از ایران می‌خواهیم طبق اظهارات خود، تلاش‌ها برای آتش‌بس در  غزه و لبنان را در اولویت قرار دهد و بر جلوگیری از تداوم نسل‌کشی توسط رژیم اسرائیل در غزه تمرکز کند. رژیم اسرائیل باید بدون تاخیر پاسخگو دانسته شود.

قرارگاه پدافند هوایی ایران بامداد شنبه در بیانیه‌ای تصریح کرد: به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند، باوجود هشدارهای قبلی مسئولین جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی در اقدامی تنش‌زا، نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد این حادثه در دست بررسی است.

استارمر در واکنش به این اقدام متجاوزانه گفته بود که ایران نباید به حملات رژیم صهیونیستی پاسخ دهد. او همچنین گفت لندن به همراه شرکای خود از نزدیک این تحولات را دنبال می‌کند.

استارمر بدون اشاره به تجاوزات رژیم صهیونیستی در منطقه، به‌ویژه در یک سال گذشته و کشتار مردم غزه و لبنان و همچنین ترور رهبر سیاسی حماس در تهران مدعی شد که تل‌آویو «حق دفاع از خود» را دارد.

نخست‌وزیر انگلیس در ادامه از هر ۲ طرف خواست که خویشتندار باشند و مدعی شد: «ایران نباید پاسخ دهد، چراکه منطقه نیازمند پرهیز از هرگونه تشدید تنش‌هاست.»

او  مدعی شد: «ما به همکاری با متحدان برای کاهش تنش در سراسر منطقه ادامه خواهیم داد.»

وزارت امور خارجه ایران در پی این اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: همان‌طور که بارها توسط مراجع صلاحیت‌دار جمهوری اسلامی ایران تاکید شده است، جمهوری اسلامی ایران با ابتنای بر حق ذاتی دفاع مشروع، که در ماده ۵۱ منشور ملل متحد نیز منعکس شده است، خود را محق و موظف به دفاع در برابر اعمال تجاوزکارانه خارجی می‌داند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha