• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403080604143
  • خبرنگار : 50040

استاندار گیلان:

موزه دفاع مقدس گیلان، الهام بخش نسل جوان است

موزه دفاع مقدس گیلان، الهام بخش نسل جوان است

ایسنا/گیلان استاندار گیلان، افتتاح مرکز فرهنگی دفاع قدس استان را امکان جدیدی برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس دانست و گفت: می توانیم با شبیه سازی فضای دوران دفاع مقدس هم از نظر اسناد شهدا و هم از نظر ادوات جنگی، برای نسل های آینده الهام بخش باشیم.

هادی حق شناس امروز یکشنبه ۶ آبان ماه در حاشیه بازدید از مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان گیلان که در آستانه بهره برداری است، ضمن قدردانی از مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در کل کشور جهت خلق چنین مجموعه های معنوی و با ارزش در سطح استان ها، اظهار کرد: دفاع مقدس یک قطعه تاریخی در انقلاب اسلامی است.

وی با تاکید بر لزوم بازخوانی حوادث رخ داده در دوران دفاع مقدس، افزود: دفاع مقدس بخش مهمی از تاریخ پرافتخار ملت ایران و البته مردم گیلان است که با تقدیم فرزندان خود از مرزهای کشور دفاع کردند و حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن نیفتاد.

استاندار گیلان با بیان اینکه در کنار سایر استان ها هشت هزار شهید را تقدیم کشور و نظام کردیم، گفت: دفاع مقدس بخشی از هویت تاریخی ماست و نسل آینده باید به درستی با هویت خود آشنا شود که لازمه آن انتقال درست و واقعی دفاع مقدس و فرهنگ سازی آن است.

حق شناس راهیان نور را یکی از جلوه های فرهنگی انتقال معارف دفاع مقدس دانست و یادآور شد: این امکان وجود ندارد که همه مردم را به جبهه ها ببریم تا با ایثارگری ها و فداکاری ها و جانفشانی های فرزندان این مرز و بوم آشنا شوند لذا می توانیم با شبیه سازی فضای دوران دفاع مقدس هم از نظر اسناد شهدا و هم از نظر ادوات جنگی، برای نسل های آینده الهام بخش باشیم.

وی با اشاره به اقدامات ارزشمند انجام شده در باغ موزه دفاع مقدس گیلان، خاطرنشان کرد: سالن آمفی تئاتر و ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه فرصت خوبی برای حضور دانش آموزان و دانشجویان است تا با تاریخ دفاع مقدس آشنا شوند؛ کتب موجود در کتابخانه این مرکز فرهنگی نیز فرصت بی نظیری برای پروژه های تحقیقی و پژوهشی پیرامون دفاع مقدس است.

استاندار گیلان افتتاح مرکز فرهنگی دفاع قدس استان را امکان جدیدی برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس دانست و تاکید کرد: افتتاح این مجموعه یک فرصت فرهنگی برای گیلان است.

به گزارش ایسنا، باغ موزه دفاع مقدس گیلان روز سه شنبه، ۸ آبان ماه به صورت همزمان با چهار استان دیگر و با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور افتتاح می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha