• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403080604139
  • خبرنگار : 50532

فرماندار آستارا در جلسه اطلاع رسانی طرح سرشماری کشاورزی:

دهیاران پرچمدار توسعه روستایی هستند

دهیاران پرچمدار توسعه روستایی هستند

ایسنا/گیلان فرماندار آستارا با تاکید بر اینکه دهیاران پرچمدار توسعه و محور اصلی طرح تحول توسعه روستایی هستند، گفت: بخشداران و دهیاران بخش مرکزی و لوندویل شهرستان مرزی آستارا در اطلاع رسانی طرح سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۴۰۳ نهایت همکاری را داشته باشند.

محمد رضا شهاب زاده ظهر امروز یکشنبه ۶ آبان در نشست با بخشداران و دهیاران بخش مرکزی و لوندویل شهرستان مرزی بندر آستارا که در محل سالن اجتماعات فرمانداری آستارا برگزار شد با بیان اینکه اساس و مبنای برنامه ریزی کشور، آمار و اطلاعات دقیق است و آمار به شناخت نیازها و تلاش برای رفع موانع کمک می‌کند، اظهار کرد: آغاز سرشماری عمومی کشاورزی از ۱۲ آبان‌ماه سال جاری است و در این راستا همه باید تلاش کنیم تا از ظرفیت‌ها، حداکثر بهره ممکن را برای توسعه پایدار شهرستان آستارا ببریم.

دهیاران پرچمدار توسعه روستایی هستند

وی با اشاره به اینکه دهیاران با اطلاع رسانی کامل به روستاییان سعی کنند تا اهالی هر روستا در زمان آمارگیری در منازل باشند تا روند آمارگیری با سرعت انجام شود، افزود: دهیاران پرچمدار توسعه و محور اصلی طرح تحول توسعه روستایی هستند.

فرماندار آستارا با تاکید بر اینکه با توجه به روحیه تلاشگری اهالی روستا، نقش دهیاران در مشارکت افزایی اقتصادی مردم برای جهش تولید بسیار مهم و راهگشا خواهد بود، گفت: اجرای دقیق سرشماری عمومی کشاورزی مورد تاکید است. 

شهاب زاده، ادامه داد: سرشماری عمومی کشاورزی به عنوان یک طرح آماری بزرگ کشور و مهمترین فعالیت آماری بخش کشاورزی، جـزو فنی‌ترین سرشماری هاست که نقشی محوری در نظام ملی آمارهای کشاورزی ایفا می‌کند و منبع بسـیار مهمی در زمینـه تهیـه داده‌های ساختاری و پایه ای بخش کشاورزی محسوب می شود. 

وی، تصریح کرد: پشتیبانی اطلاعاتی و عملیاتی دهیاران برای پوشش کامل و دقیق روستاها لازم است و موجب می شود نتایج مهمی مانند تعداد بهره‌بردار، مساحت اراضی کشاورزی اعم از زراعی و باغی، میزان تولید محصولات کشاورزی، تعداد انواع دام سبک و سـنگین و تعـداد ادوات کشاورزی از سرشماری در سطح خرد به صورت دقیق حاصل شود.

به گزارش ایسنا، سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ از ۱۲ آبان ماه تا ۱۱ آذرماه همزمان در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha