• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403080604101
  • خبرنگار : 50535

پایان ۱۲ سال عضویت بابایی اقدم در شورای شهر تبریز

پایان ۱۲ سال عضویت بابایی اقدم در شورای شهر تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در دویست و نوزدهمین جلسه علنی این شورا که صبح امروز، یکشنبه برگزار شد، با استعفای فریدون بابایی اقدم از عضویت در شورای ششم موافقت کردند.

فریدون بابایی اقدم به دلیل مسائل و حواشی پیش آمده در خصوص موضوع باغ گلستان و قطع اشجار آن و بی نتیجه ماندن پیگیری‌هایش، استعفای خود را تقدیم شورای اسلامی شهر تبریز کرده بود.

 امروز در صحن علنی شورای شهر، استعفای او از تداوم عضویت در شورای اسلامی شهر تبریز در سال پایانی شورای ششم توسط اعضای این شورا مورد بررسی قرار گرفته و با آن موافقت شد.

وی در متن استعفای خود با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی امکان انجام وظایف نظارتی شورا و همکاری‌های لازم توسط سایر نهادها و ارگان ها وجود ندارد، گفته است: از شهروندان تبریز به دلیل ناتوانی در حفظ و صیانت از حقوقشان در موضوع باغ گلستان عذرخواهی می‌کنم.

بر اساس این گزارش؛ قطع تعدادی از درختان باغ گلستان تبریز برای احداث کلانتری، موضوعی است که در ماه‌های اخیر تبریزی‌ها را نگران کرده و اعضای شورای شهر را به واکنش نشان دادن و توضیح خواستن از شهردار واداشته است، در حالیکه شهرداری و برخی از نهادها موضع دیگری در این زمینه دارند.

باغ گلستان تبریز در بهار سال ۱۳۰۸ خورشیدی، به‌عنوان اولین گردشگاه رسمی و باغ ملی شهر تبریز تأسیس شد، این باغ از قدیمی‌ترین بوستان‌های تبریز و کشورمان محسوب می‌شود.

 متاسفانه تخریب بخش‌های مختلفی از این بوستان در سال‌های گذشته باعث شده در حال حاضر این مجموعه شکوه گذشته‌ی خود را نداشته باشد. اما با این وجود باغ گلستان هنوز هم در بین اهالی و گردشگران محبوب است هر چند برخی آسیب‌های اجتماعی هم در حوالی آن مجموعه مطرح بوده و نیازمند رسیدگی مسئولان ذیربط است.

فریدون بابایی اقدم، که عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز در گروه برنامه ریزی شهری است، در میان سایر اعضای شورای شهر تبریز بیشترین حساسیت را نسبت به این موضوع داشت و از تریبون های مختلف همواره نگرانی خود را بابت از بین رفتن هویت تبریز ابراز کرده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha