• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403080604088
  • خبرنگار : 50180

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه:

باید دانش‌آموزان را با حق و حقوق خودشان آشنا کنیم

باید دانش‌آموزان را با حق و حقوق خودشان آشنا کنیم

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: باید دانش‌آموزان را با حق و حقوق خودشان و دیگران آشنا کنیم.

به گزارش ایسنا، سلمان محمدی، امروز(ششم آبان) در گردهمایی مربیان پرورشی و مشاوران مدارس کرمانشاه در راستای اجرای طرح «قاضی مدرسه» اظهار کرد: اجرای طرح قاضی مدرسه تلاش خواهد کرد تا با آموزش دانش‌آموزان آنها را با حق و حقوق خودشان و دیگران آشنا کرده و از این طریق در جهت پیشگیری از بروز جرائم در جامعه گام بردارد.

محمدی دادگستری و دادستانی را جزو مهمترین شرکای آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان برشمرد و افزود: برای تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان و آشنایی آنها با حقوق خود و دیگران نیاز به همراهی این دو مجموعه در استان داریم که البته این تعامل در استان ایجاد شده و باید در پی تقویت آن باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه مقابله با جرم و آسیب‌های اجتماعی به دو روش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری امکانپذیر است، گفت: در نگاه سخت‌افزاری برخورد با جرم و مجرمین مدنظر قرار دارد، در حالیکه در نگاه نرم‌افزاری باید به دنبال پیدا کردن ریشه‌های جرم و آسیب‌های اجتماعی رفت.

 وی افزود: در نگاه نرم‌افزاری باید تلاش شود تا با ساخت مدرسه و فرهنگسرا و دیگر اماکن فرهنگی در جهت کاهش وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی اقدام کرد که در این دیدگاه همه به دنبال این هستند که با انجام اقدامات فرهنگ‌سازانه ریشه جرم خشکانده شود.

محمدی سپس رویکرد دستگاه تعلیم و تربیت در استان را رویکرد تربیتی عنوان کرد و افزود: یکی از راهبردهای اصلی آموزش و پرورش حاکمیت گفتمان تربیت در دستگاه تعلیم و تربیت است، به این معنا که باید تلاش کنیم دانش‌آموزان در طراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

وی تاکید کرد: منظور از نهادینه کردن گفتمان تربیتی در جامعه صرفا این نیست که با بنر و پوستر در مناسبت‌های مختلف شعارهای تربیتی سر بدهیم، بلکه منظور این است که از ظرفیت مناسبت‌های مختلف برای ارتقای سطح تربیتی دانش‌آموزان و جامعه استفاده کنیم.

محمدی با اشاره به تحصیل ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در مدارس استان کرمانشاه، گفت: با احتساب خانواده‌های این دانش‌آموزان قریب ۷۵۰ هزار نفر از جمعیت استان مخاطب دستگاه تعلیم و تربیت هستند، لذا می‌توانیم از ظرفیت‌های آموزش و پرورش برای آموزش مسائل تربیتی به جامعه استفاده کنیم.

وی سپس با بیان اینکه هم اکنون در هفته پدافندغیرعامل به سرمی‌بریم، از پدافند غیرعامل به معنی جنگ غیرنظامی یاد کرد و افزود: باید در محیط‌های غیرنظامی هم آماده مقابله با دشمنان شویم.

محمدی با بیان اینکه برای اینکه بتوانیم در عرصه‌های مختلف از کشور دفاع کنیم، باید در حوزه پدافند غیرعامل هم مثل حوزه‌های نظامی قوی شویم، گفت: برای قوی شدن در حوزه‌های مختلف و داشتن ایران قوی باید آموزش و پرورش قوی داشته باشیم که لازمه داشتن آموزش و پرورش قوی این است که مدرسه قوی و معلم قوی داشته باشیم.

محمدی با اشاره به سهم برجسته آموزش‌و پرورش در اقتدار کنونی کشور، افزود: اگر امروز ایران اسلامی مقتدر است و از حیث توانمندی‌های نظامی در دنیا حرف برای گفتن دارد، بخش مهمی از این توانمندی‌ها قطعا در سایه آموزش‌های دستگاه تعلیم و تربیت به دست آمده است، چون همه دانشمندان و متخصصان هسته‌ای و موشکی و نظامی و دیگر حوزه‌ها دست‌پرورده معلم‌ها هستند و روزگاری در آموزش و پرورش مشق تعلیم و تعلم کرده‌اند.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha