• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403080604084
  • خبرنگار : 50474

ایسنا گزارش می‌دهد

از منطقه سبز گازرسانی تا مشکلات گلخانه‌داران بمی برای گازکشی

از منطقه سبز گازرسانی تا مشکلات گلخانه‌داران بمی برای گازکشی

ایسنا/کرمان فرماندار بم گفت: با توجه به گازرسانی در شهرستان بم، اکثر واحدهای گلخانه‌ای در منطقه سبز قرار گرفته و باید از گاز طبیعی استفاده کنند.

با اجرای شبکه گازرسانی در مناطق مختلف و لزوم بهره‌مندی از انرژی پاک و از سوی دیگر جلوگیری از سوءاستفاده از سهمیه سوخت گلخانه‌داران در جنوب و شرق استان کرمان، بایستی این واحدها نسبت به گازکشی اقدام کنند زیرا با قطع سهمیه سوخت مناطق سبز، با مشکل مواجه خواهد شد.

اخیرا جلسه ستاد سوخت شهرستان بم با حضور مسئولان مربوطه برگزار و بر لزوم لوله‌کشی هر سریع‌تر واحدها تاکید شد.

محمد برزنگ در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: تاکنون تعداد ۵۴ واحد گلخانه از نعمت گاز بهره‌مند شده و ۱۵ واحد از نعمت گاز برخوردار نیستند.

وی تعدادی از این گلخانه‌ها با مسیر خط انتقال گاز فاصله دارند و به دلیل هزینه‌های سنگین نتوانسته گازکشی واحد خود را انجام بدهند و کمبود سرمایه در گردش را اعلام می‌کنند و امیدواریم با رایزنی‌های استانی بتوانیم مشکل آنها را حل کنیم.

فرماندار بم با اشاره به حمایت نهادهای دولتی از سرمایه‌گذاران گفت: در مراحل بعدی کار خود سرمایه‌گذار نیز باید تلاش کند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بم نیز در این رابطه به خبرنگار ایسنا گفت: با توجه به مصوبات جلسه ستاد سوخت شهرستان طی سنوات قبل، در مناطق سبز همه واحدهایی که در حال بهره‌برداری هستند باید از شبکه گاز استفاده کنند.

محمدعلی معقول با اشاره به پیگیری سوخت گلخانه‌داران افزود: افرادی که گلخانه خود را به لوله‌کشی گاز متصل نکردند، باید اقدام کنند تا هرچه سریع‌تر از این نعمت برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: برای حمایت از تولید تلاش می‎کنیم اما در کنار این امر همکاری خود واحدها نیاز است و سه سال است که در منطقه سبز قرار داریم و باید گلخانه‌داران پای کار بیایند و واحدهای خود را گازکشی کنند اما برای اینکه امسال دچار خسارت نشوند سعی داریم از نفت استفاده کنند.

محسن سام نژاد یکی از گلخانه‌داران شهرستان بم نیز در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بزرگ‌ترین مشکل ما سیستم گرمایش گلخانه است و با توجه به هزینه سنگین گازکشی نمی‌توانیم متحمل این هزینه شویم.

وی فاصله لوله‌کشی تا محل گلخانه را۸۰ متر اعلام کرد و افزود: طبق محاسبات اداره گاز باید ۲۸۳ میلیون تومان هزینه کنیم تا بتوانیم لوله‌کشی داخل گلخانه را انجام بدهیم .

این بهره‌بردار کشاورزی بیان کرد: با توجه به کمبود نقدینگی چنانچه دولت وام‌های کم‌بهره در اختیار ما قرار دهد، می‌توانیم گلخانه‌های خود را گازکشی کنیم  و ما حاضر به همکاری هستیم اما باید حمایت شویم.

علی دهقان دولتی اهل روستای دولت آباد انصار نیز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: ۱۵ واحد گلخانه در روداب غربی نتوانسته‌اند گلخانه خود را به سیستم گازرسانی مجهز کنند.

همچنین منصور شجاعی نماینده شرکت گاز استان کرمان گفت: مشکل اکثر گلخانه‌داران اقتصادی است که فرماندار شهرستان طی مکاتبه‌ای با استان خواستار حمایت از این قشر تولیدکننده است تا از نعمت گاز برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: به دلیل قاچاق سوخت، مسئولان مربوطه به دنبال قطع سوخت در مناطق سبز هستند و سوخت گلخانه‌ها قطع شده تا با استفاده از گاز طبیعی به کار خود ادامه بدهند.

شجاعی بیان کرد: افرادی که توانایی مالی ندارند، می‌توانند تسهیلات بانکی دریافت کنند تا لوله‌کشی و از گاز طبیعی استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha